سیگار: فرماندهان فاسد "نیروهای امنیتی افغانستان" محاکمه شوند

22:25 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۴۵۳
بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان تأکید کرد که فرماندهان فاسد نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید به دادگاه کشانده شوند.

سیگار: فرماندهان فاسد به گزارش سرویس بین الملل جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان تأکید کرد که فرماندهان فاسد نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید به دادگاه کشانده شوند.

در گزارش سیگار آمده است که سران دولت افغانستان باید مسؤولیت بزرگ‎تری را بپذیرند و مقام‎های فاسد نیروهای امنیتی و دفاعی را تحریم کنند.

بارزس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان که در نشستی این گزارش را پخش کرد، بخش ‏های غیر نظامی نهادهای امنیتی را انتقاد کرد.

سیگار تأکید کرد: آمریکا در ازای کمک‎هایش به نیروهای افغان، خواستار اصلاحات و مبارزه با فساد اداری شود.

جان ساپکو، با اشاره به یک وزیر پیشین امور کشور افغانستان می ‏گوید که بسیاری از این کمک ‏ها حیف و میل می‎شوند.

وی افزود: ما، میلیون‎ها دلار را برای ساختن دفتر یک وزیر و تبدیل آن به یک قصر به هزینه کردیم اگر کمک‎های ما مشروط می‎‏بودند، به این وزیر گوش زد می‎شد که در ازای این دفتر، باید در برابر فساد مبارزه کند و بار آخر که با رییس جمهور افغانستان دیدم به من گفت که وزارت کشور فاسد ترین نهاد در دولت وی است.

طلوع نیوز نوشت: با این همه، سیگار امیدوار است که با سیاست جدید آمریکا و پایبندی دولت افغانستان، تغییراتی در نیروهای امنیتی به میان خواهند آمد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *