قلعه‌نویی: باید با اختلاف سه، چهار گل پیروز می‌شدیم/ خدا لعنت کند آنهایی که استقلال را به این روز انداختند/ چند سال طول می‌کشد که رکوردهایی که من در استقلال زدم را بشکنند

22:20 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۸۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: اگر عدالت رعایت می‌شد، باید با اختلاف سه یا چهار گل مقابل استقلال پیروز می‌شدیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم لیگ برتر اظهار داشت: همه یک فوتبال خوب دیدند. به شاگردانم خسته نباشید می‌گویم. اگر عدالت رعایت می‌شد، باید با اختلاف سه یا چهار گل پیروز می‌شدیم.

وی ادامه داد: باز هم خدا را شکر می‌کنم که بازی خوبی بود و اینکه البته با موقعیت‌هایی که به وجود آمد در آزادی نباختیم. یک خسته نباشید هم به علیرضا منصوریان می‌گویم که تیمش امروز فوتبال خوبی بازی کرد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: فکر می‌کنم ما یک پنالتی و یک تک به تک از این بازی طلب داریم. به نظرم داور در بازی‌های بزرگ نباید تحت تأثیر قرار بگیرد و ان‌شاءالله که من اشتباه کرده باشم. در نهایت به خانواده ذوب‌آهن تبریک می‌گویم، چون فوتبال خوبی را ارائه کردیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

قلعه‌نویی در واکنش به تشویقش از سوی هواداران استقلال گفت: من اعتقاد دارم استقلال مال این عزیزان (هواداران) است. ما در تاریخ فوتبال‌مان تیم‌هایی مانند راه‌آهن، شاهین، هما و دارایی را داشتیم که این تیم‌ها به دلیل نداشتن پشتوانه هوادار خیلی زود از صحنه فوتبال محو شدند. نبود هوادار در کنار رفتن این تیم‌ها تأثیرگذار بود. هر چند شاید سیاست‌های غلط بعد از انقلاب هم در این موضوع تأثیر گذاشت، اما به‌هرحال هوادار سرمایه است. من خوشحالم که امروز هواداران استقلال را دیدم. من با آنها مشکلی ندارم. دلیلی هم که وقتی مرا تشویق کردند سمت آنها نرفتم و عکس‌العملی نشان ندادم این بود که می‌دانستم با فرهنگ استقلال بازی شد.

وی ادامه داد: خدا لعنت کند، خدا لعنت کند و خدا لعنت کند آنهایی را که به استقلال آمدند و استقلال را به این روز انداختند. استقلال یک تیم اخلاق‌مدار بود، اما همه اینها یک روز مشخص می‌شود. خوشحالم که امروز یک فضای استقلالی را در ورزشگاه دیدم. من با هواداران استقلال مشکلی ندارم و برعکس کلی خاطره خوبی با آنها ساخته‌ام. زمانی که این تیم در رده سیزدهم بود، زمانی که در رده نهم بود و زمانی که در بدترین شرایطش قرار داشت، من پای استقلال ایستادم، اما آن کارها بی‌معرفتی بود. روزی هم که از استقلال رفتم نمی‌خواستم از نظر فنی و اخلاقی تیم به این روز بیفتد اما متأسفانه افتاد.

وی به تمجید از هواداران ذوب‌آهن که امروز برای تشویق این تیم به ورزشگاه آزادی آمده بودند پرداخت و خاطرنشان کرد: نیمه دوم این بازی را به تماشاگران‌مان تقدیم می‌کنم. ذوب‌آهن تیم و هواداران با اخلاقی دارد. آنها به بچه‌های ما روحیه دادند. من این بازی خوب در نیمه دوم را به هواداران ذوب‌آهن تقدیم می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود اگر فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال شود، او سرمربی فصل آینده این تیم خواهد بود؟ گفت: آن‌گونه که شما می‌گویید فتح‌الله‌زاده به من علاقه ندارد. او برای مجموعه استقلال زحمات زیادی کشیده است، اما قسم می‌خورم که همه فکر و ذکرم در آنجایی است که مشغول به کار هستم. من در عمر مربیگری‌ام نه به بازیکنی زنگ زده‌ام، نه به مدیر و نه به لیدری. من عاشق کار کردن هستم. بعد از جدایی از تیم ملی به مصر رفتم و حتی پس از ترک استقلال راهی ملوان شدم که یکی از بهترین دورانم را در آنجا داشتم. الان هم می‌گویم که تمام فکر و ذهنم در ذوب‌آهن است.

قلعه‌نویی ادامه داد: می‌گویند قلعه‌نویی از استقلال بازیکن برده است. بیایند و بگویند که چه کسی را با خودم بردم. از مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازی بپرسید من به او در زمان جدایی از تراکتورسازی گفتم که بمانید و در تبریز تاریخ‌ساز باشید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امیرحسین صادقی را که به تراکتورسازی بردم به دلیل آن بود که او را از استقلال بیرون کردند و یکی از دوستان در خصوص او با من تماس گرفت. به‌هرحال این‌گونه فضاهایی که وجود دارد، کم‌لطفی است. درباره فتح‌الله‌زاده نیز باید بگویم، که هر وقت او به من آلبالوپلو داد درباره علاقه‌اش صحبت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که «شما خود سرمربی سابق تیم استقلال بوده‌اید و از سال آخری که در این تیم حضور داشته‌اید دیگر استقلال حال و روز خوبی ندارد. فکر می‌کنید که مشکل اصلی استقلال کجاست؟»، گفت: بگذارید من از بعد فنی جواب بدهم. حرف‌هایی که ما در گذشته زدیم حالا دارد برای استقلال تکرار می‌شود. ما موفق شدیم استقلال را به رده 55 جهان برسانیم، آن هم در شرایطی که من یک میلیارد و دویست قرارداد بسته بودم و فقط 200 میلیون آن را گرفته‌ام و 270 میلیون هم مالیات داده‌ام. مشکلات زیادی در استقلال داشتیم، به طوری که در سال‌های حضور من در استقلال دیواری کوتاه‌تری از قلعه‌نویی وجود نداشت. عیبی ندارد من فحش خوردم اما اصولم را زیر پا نگذاشتم. اگر ناملایمتی‌ها نبود، آن دو سال حضورم در استقلال خراب نمی‌شد. شما می‌توانید از آرش برهانی سؤال کنید اگر خودش بخواهد توضیح دهد. ما در سال بعد در 13 بازی موفق بودیم که در ادامه شرایط تیم خراب شد. این تیم با کمترین امکانات به رتبه 55 جهان رسید و فکر می‌کنم در آن سال ما از میلان هم بالاتر بودیم.

قلعه‌نویی در خصوص ماندن یا رفتن علیرضا منصوریان هم توضیح داد: علیرضا منصوریان برای این تیم زحمات بسیار زیادی کشیده است و من خودم او را به استقلال آوردم و هر کسی دیگری که ادعا می‌کند من علی منصوریان را آورده‌ام دروغ می‌گوید. قطعاً منصوریان دلش می‌خواهد تیمش نتیجه بگیرد، اما خوب شرایط به این‌گونه رقم خورده است. الان تیم میلان هم که قبلاً در اروپا و ایتالیا همه جام‌ها را از آن خود می‌کرد، وضعیت مطلوبی ندارد و این در فوتبال طبیعی است. خدا لعنت کند برنامه‌ای را که قداست‌ها را شکست. از آنجایی که در آن برنامه مدیر و سرمربی را جلوی بازیکن گذاشتند فوتبال ما مرد و به زودی پرونده این آدم‌ها آشکار خواهد شد. اما بحث من این است که در همه جای دنیا ممکن است برای یک تیم این اتفاق بیفتد، اما بهتر است که سرمایه‌سوزی نکنیم. اگر هم اعتراضی هست حرمت‌ها را از بین نبریم. هواداران دعا کنند تا استقلال به شرایط خوبش برگردد، هرچند آنها به من فحش هم داده‌اند، اما باز هم می‌گویم هواداران استقلال بهترین هواداران فوتبال هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: به نظر شما چند سال طول می‌کشد که رکوردهایی که من در استقلال زدم را فرد دیگری بشکند؟ چطور ممکن است یک مربی سنتی بتواند این رکوردها را بزند و در آسیا چند مربی حرفه‌ای را ببرد؟! این چه سنتی است که می‌تواند استقلال را جزو هشت تیم برتر آسیا ببرد؟!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره این موضوع که هواداران استقلال معتقدند باید برای این تیم از مربی خارجی استفاده شود، اظهار داشت: اعتقاد دارم که اهل فن باید تصمیم بگیرند و اگر آنها به این نتیجه برسند واقعاً چه ایرادی دارد؟! اما تأکید می‌کنم که ما باید به نژاد ایرانی خودمان افتخار کنیم. متأسفانه یکسری خود فروخته هستند. نوکری ایراد نیست، اما خودفروختگی ایراد دارد. به نظرم ما باید به خودمان اعتقاد داشته باشیم، اگر بستر مناسب فراهم باشد ایرانی در هر چیزی جزو 10 نفر اول جهان می‌شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: من بالاترین مدرک مربیگری که همان مدرک حرفه‌ای است را گذراندم و در حال حاضر هم همکاران خوبی دارم، یک مربی سنتی در فوتبال ایران رکوردها را می‌شکند، اما اگر یک مربی خارجی چنین کاری را انجام بدهد آن وقت آقایان از علم صحبت می‌کنند. به نظرم به جای این حرف‌ها باید از مسئولان بخواهیم که زیرساخت‌ها را درست کنند. ما الان به جز ورزشگاه آزادی استادیوم‌ دیگری با این کیفیت زمین نداریم. من از مربیان بزرگ چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام که باید از استانکو و ناصر حجازی یاد کنم. اما یک‌سری هستند که خودشان را به چشم‌ آبی‌ها می‌فروشند و ایرانی‌ها را خراب می‌کنند.

وی در پایان گفت: داورزنی که رئیس فدراسیون والیبال بود و الان معاون وزیر ورزش است اعتقاد زیادی به مربی خارجی دارد، اما مربیان ایرانی را خراب نمی‌کند. یک عده هستند که خارجی‌ها را بالا می‌برند و ایرانی‌ها را به زمین می‌زنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *