دانمارک با "افغانستان" در زمینه مدیریت انرژی همکاری می‌کند

22:20 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۶۸۱
رئیس جمهور افغانستان در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با نخست وزیر دانمارک دیدار و هر ۲ طرف پیرامون ثبات کشورهای منطقه، همکاری‌های اقتصادی و منطقه و سایر موضوعات بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با «لارس لوکی راسموسن» نخست وزیر دانمارک دیدار و هر ۲ طرف پیرامون ثبات کشورهای منطقه، همکاری‌های اقتصادی و منطقه و سایر موضوعات بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار اظهارداشت: افغانستان در انتقال و تولید انرژی ظرفیت و فرصت‌های کافی دارد و با اشاره به تجارب موفق دانمارک در بخش مدیریت انرژی گفت که افغانستان در زمینه مدیریت انرژی نیازمند استفاده از تجارب دانمارک است.

وی از لارس لوکی راسموسن صدراعظم دانمارک دعوت کرد که در یک فرصت مناسب به افغانستان سفر کند.

نخست وزیر دانمارک در این دیدار گفت: کشورش آماده است تا افغانستان را در بخش مدیریت انرژی همکاری تخصصی کند و برای سفر به افغانستان نیز ابراز علاقه کرد.

وی با ابراز قدردانی از رئیس جمهور افغاستان گفت: در فرصت مناسب به افغانستان سفر خواهد کرد و در خصوص مسایل افغانستان و منطقه از نزدیک بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *