افتتاح بازداشتگاه گرگان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها

15:18 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۴۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم افتتاح بازداشتگاه گرگان گفت: این بازداشتگاه در راستای حفظ حقوق و کرامت شهروندی زندانیان ایجاد شده است.
افتتاح بازداشتگاه گرگان با حضور رئیس سازمان زندانهابه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبر گزاری میزان ، رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم افتتاح بازداشتگاه گرگان گفت: این بازداشتگاه در راستای حفظ حقوق و کرامت شهروندی زندانیان ایجاد شده است.

 جهانگیر در این مراسم که با حضور مقامات ارشد قضایی و اجرایی استان برگزار می‌شد گفت: محیط زندگی، تحصیل، اشتغال و در نهایت ازدواج و تشکیل خانواده از مسائلی است که در صورت عدم تحقق بخشی از آن‌ها پیش زمینه ورود افراد به چرخه جرم و بزه فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به گونه است که این خلا‌ها برای زندانیان جبران شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه نزدیک به هفتاد درصد زندانیان را افراد کم سواد تشکیل میدهند گفت: یکی از فعالیت‌های آموزشی ما در زندان‌ها فراهم نمودن امکان تحصیل زندانیان از نهضت تا تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در بخش اشتغال و حرفه آموزی، یادگیری حداقل یک مهارت برای زندانیان اجباری است.

وی تصریح کرد امروز در زندان‌ها قریب به یکصد و سی رشته و مهارت در زندان‌ها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان صنایع دستی آموزش داده می‌شود.

مشاور رئیس دستگاه قضا در ادامه اظهار داشت: افتتاح این بازداشتگاه بر اساس تکلیف قانونی و در راستای ارتقاء سطح طبقه بندی زندانیان است.

وی ادامه داد: افرادی که بازداشت می‌شوند بدون اینکه وارد زندان شوند در این مدت می‌توانند در این مکان حضور داشته باشند و از تاسیسات قانونی و حقوقی جهت پیگیری وضعیت قضایی خود بهره‌مند شوند.

 جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به جرات ادعا داریم که زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به لحاظ انسانی در دنیا از بهترین هاست.

وی تصریح کرد: در زندان‌های ایران به هیچ عنوان بد رفتاری و رفتار‌های غیر انسانی سازمان یافته وجود ندارد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قضاییه در بخش دیگری سخنان خود گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های اساسی سازمان زندان ها، حمایت از خانواده‌های زندانیان است چرا که اعتقاد داریم آسیب‌های زندان بیشتر متوجه خانواده‌های زندانیان است و باید در این بخش فعالیت‌های خود را توسعه دهیم.

این مقام ارشد قضایی گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به فکر خانواده‌های زندانیان باشیم.

در ابتدای این مراسم که با حضور رئیس کل دادگستری استان گلستان، دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و جمعیت از مقامات قضایی و اجرایی استان برگزار شد مدیر کل زندان‌های گلستان گزارشی در خصوص روند احداث این بازداشتگاه ارائه داد.
 

برچسب ها: سازمان زندانها

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *