مذاکرات سیاسی جامع تنها راه حل مشکلات "افغانستان" است

6:39 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۳۷۸
معاون وزیر امور خارجه پاکستان که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به همراه نخست وزیر این کشور به نیویورک سفر کرده گفت: گزینه نظامی مشکلی را برطرف نمی‌کند و مذاکرات سیاسی جامع تنها راه حل مشکلات افغانستان است.

مذاکرات سیاسی جامع تنها راه حل مشکلات به گزارش سرویس بین الملل تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه پاکستان که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد به همراه نخست وزیر این کشور به نیویورک سفر کرده گفت: امنیت افغانستان تضمین کننده ثبات منطقه است.

جنجوعه در دیدار با «حکمت کرزی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان اظهار داشت: مذاکره تنها راه حل مشکلات افغانستان است و با استفاده از گزینه نظامی نمی‌توان صلح در این کشور را برقرار کرد.

در این دیدار جنجوعه بر همکاری پاکستان و افغانستان برای برقراری امنیت تأکید و گفت صلح در این کشور تضمین کننده ثبات در منطقه است.

به گزارش دیلی اکسپرس،تهمینه جنجوعه در ادامه این ملاقات از عزم جدی پاکستان برای گسترش و بهبود روابط با افغانستان خبر داد.

وی افزود: پاکستان از صلح در افغانستان با توجه به خواسته مردم این کشور حمایت می‌کند.

تهمینه جنجوعه تأکید کرد: پاکستان به ایفای نقش مثبت برای برقراری صلح در افغانستان ادامه می‌دهد.

وی در دیدار با مقامات وزرات امور خارجه آمریکا گفت: تروریسم دشمن مشترک واشنگتن و اسلام‌آباد است.

جنجوعه در این ملاقات تأکید کرد: مشکل افغانستان با مذاکرات جامع سیاسی حل می‌شود و استفاده از گزینه نظامی اوضاع را بدتر خواهد کرد.

جنجوعه گفت: پاکستان و آمریکا باید برای ریشه‌کن کردن داعش از افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: روابط با واشنگتن اهمیت زیادی برای اسلام‌آباد دارد و 2 کشور باید به همکاری برای مبارزه با تروریسم ادامه دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *