نمایش بازی بی‌پایان تمیز و اندیشه‌محور است

10:30 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۲۵۶
علی اصغر راسخ‌راد معتقد است:‌ نمایش «بازی بی‌پایان» اثری اندیشه‌محور است که در عین سادگی، بسیار تماشایی است.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی‌اصغر راسخ‌راد کارگردان تئاتر، پس از تماشای نمایش «بازی بی‌پایان» به کارگردانی اردلان شجاع کاوه در تماشاخانه مهر حوزه هنری، گفت: «بازی بی‌پایان» نمایشی اندیشه‌محور و شرافتمندانه در مقوله‌ روابط انسانی است. اردلان شجاع کاوه توانسته با تحلیل درست متن، اثری تمیز و هدفمند به صحنه ببرد.

وی افزود: به نظرم ممکن است نمایش «بازی بی‌پایان» تا حدی برای مخاطبان تماشاخانه‌های حوزه هنری، سنگین باشد. هر سالن تئاتر، مخاطبان خاص خود را دارد. تماشاگری که به تالار وحدت می‌رود با تماشاگری که به تالارهای مجموعه تئاترشهر می‌رود، تفاوت دارد. از این رو فکر می‌کنم با توجه به سابقه‌ نمایش‌هایی که تا پیش از این در تماشاخانه‌های حوزه هنری به صحنه رفته‌اند، «بازی بی‌پایان» امکان دارد که برای مخاطبان این مجموعه، کمی متفاوت و سنگین باشد و اگر این نمایش در سالن دیگری به صحنه می‌رفت شاید از نظر جذب مخاطب، موفق‌تر می‌بود.

این کارگردان تئاتر از بازی روان بازیگران این نمایش تمجید کرد و گفت: خسرو شهراز از چهره‌های شناخته شده تئاتر و سینماست. همان طور که از او انتظار می‌رود بسیار خوب از عهده ایفای نقشش برآمده. الیزا اورامی نیز پس از سال‌ها دوباره به صحنه‌ تئاتر بازگشته و با بازی و بیان بسیار خوبش، در این نمایش خوش می‌درخشد.

وی ادامه داد: از نقاط قوت «بازی بی‌پایان»، طراحی صحنه مدرن و اﺳﺘﻠﻴﺰه‌ آن است. طراحی صحنه کاملا با شیوه کارگردانی و هدایت نقش‌ها همسو است و در عین سادگی، نمایش را به اثری دیدنی برای تماشاگر تبدیل می‌کند.

راسخ‌راد ضمن ابراز خرسندی از روزهای شلوغ تئاتر حوزه هنری گفت: تئاتر حوزه هنری با مدیریت کوروش زارعی، جان تازه‌ای گرفته و رشد چشمگیری داشته. نام‌‌های بزرگی به این مجموعه آمده‌اند و آثارشان در تماشاخانه‌های نهاد به صحنه رفته است. اما معتقدم برای جذب بیشتر مخاطب به این مجموعه باید سراغ نمایش‌‌های کمدی نیز رفت. مردم امروز، زبان کمدی را بیشتر می‌پسندند. موفقیت تئاتر رابطه‌ مستقیم با مخاطب دارد و معتقدم باید از هر ترفند متعارفی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کرد.

گفتنی است نمایش «بازی بی‌پایان» نوشته‌ی الیزا اورامی و با کارگردانی اردلان شجاع کاوه تا پایان شهریورماه- ساعت 19- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان تماشاگران خواهد بود. خاطرنشان می‌شود در این نمایش خسرو شهراز، الیزا اورامی و دیانوش آصف وزیری به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند با شماره تلفن 09033411993 تماس بگیرند یا به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *