"طالبان" از پیمانکاران استخراج‌کننده معادن هرات باجگیری می‌کند

10:15 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۹۹۹
مسوولان اتاق صنایع و معادن هرات اظهار دارند که اخاذی و باجگیری ها از سوی مخالفان مسلح دولت سبب وارد شدن زیان‌های فراوان به صنعت کاران و بازرگانان شده است .

به گزارش سرویس بین الملل باج گیری طالبان و مخالفین مسلح دولت از صنعت کاران و شرکت های استخراج کننده به صورت گسترده سبب نگرانی آنها شده است.

حمیدالله خادم رئیس اتاق صنایع و معادن هرات با اشاره به نگرانی از ناامن بودن مناطقی که معادن هرات و باجگیری طالبان و مخالفین مسلح دولت از شرکت‌های استخراج کننده، گفت: این کار علاوه بر وارد شدن زیان‌های زیاد بر شرکت‌های استخراج کننده معادن در هرات سبب افزایش قیمت مواد معدنی در هرات شده است.

ضیا الحق پوپل رئیس اداره معادن و نفت در یک نشست خبری در این مورد هشدار داد که قرارداد استخراج معادن با شرکت‌های که به طالبان باج می‌دهند را لغو و می‌پذیرد که طالبان در برخی از معادن در هرات نفوذ دارند.

وی افزود: در برخی از معادن از جمله معدن سنگ مرمر هرات در شهرستان چشت هرات دخالت‌های مخالفین مسلح و طالبان وجود دارد و این کار در برخی از معادن با متوقف شدن کار استخراج معادن به صورت کوتاه همراه بوده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در این مورد اخاذی از استخراج کنندگان معادن در هرات را تایید کرد و گفت: شرکت‌های استخراج کننده معادن باید به جای باج دادن به مخالفین مسلح دولت از نیروهای امنیتی نیز کمک بگیرند.

در حال حاضر 18 معدن در هرات در حال استخراج است که از این میان 10 معدن سنگ مرمر ، 6 معدن سنگ رخام، یک معدن زغال سنگ و یک معدن نمک است و مسوولان اداره معدن هرات می‌گویند که بیشتر این معادن در نقاط تحت نفوذ طالبان و مخالفین مسلح دولت قرار دارد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *