جنگ شمال افغانستان شکل قومیتی به خود گرفته است

8:00 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۹۰۴
حکمتیار رهبر حزب اسلامی بار دیگر در اظهاراتی کنایه آمیز اعلام کرد کسانی که مغرور شده‌اند و مست قدرت هستند در شمال افغانستان با گروگان گرفتن مردم، شکل جنگ را قومیتی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل گلبدین حکمتیار در دیدار با برخی از بزرگان ولایت بلخ در کابل با اظهاراتی کنایه آمیز اما بدون بردن نام از کسی به رهبران شمال افغانستان هشدار داد.

وی با تاکید بر لزوم تحکیم صلح و عدالت در افغانستان و به ویژه در ولایت بلخ گفت که برخی‌از افراد مغرور و مست قدرت شده‌اند بنابراین به جنگ در شمال افغانستان شکل قومی بخشیده‌اند، آنها باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند و به مسیر درست بازگردند.

رهبر حزب اسلامی اظهارداشت: جنگ در افغانستان توسط بیگانگان تحمیل شده و برخی‌که برای ادامه جنگ استخدام شده‌اند مانع برقرای صلح در این کشور می‌شوند.

وی در ادامه گفت: «مردم افغانستان از موضع حزب اسلامی برای صلح حمایت می‌کنند و تعداد وطن‌فروشان در این کشور بسیار نیستند اما دشمن با ایجاد اختلاف بین افغان‌ها به دنبال زمینه سازی برای فتنه است».

رهبر حزب اسلامی از سران سیاسی در این کشور خواست تا از ایجاد ائتلاف علیه یکدیگر خودداری کنند و با زمینه سازی در برگزاری انتخابات نتایج آن را نیز بپذیرند.

حکمتیار در حالی این اظهارات را عنوان می‌کند که عطامحمد نور در گردهمایی اخیر ائتلاف شورای عالی نجات افغانستان به جای انتقاد از حکمتیار از وی گلایه کرد.

چند روز قبل عطامحمد نور در گردهمایی هفته شهید در بلخ گفت: با وجودی که حزب جمعیت اسلامی از توافق صلح حکمتیار استقبال کرد، اما رهبر حزب اسلامی با حضور در کابل اظهاراتی علیه رهبران حزب جمعیت را عنوان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *