یک جنگ واقعی در شهر مصراته در حال روی دادن است

4:31 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۷۶۰
یک منبع نظامی لیبیایی می‎گوید: مصراته شاهد تمرکز نیروی گروه های مختلف بود و در نبردهای امروز میان این گروه ها چندین نفر کشته یا زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،یک منبع نظامی لیبایی گفت: اتفاقاتی که در شهر مصراته در حال روی دادن است، درگیری های پراکنده نیست بلکه یک جنگ واقعی است و طرفین با انواع مختلف سلاح ها و از جمله گلوله های خمپاره، مواضع یکدیگر را هدف قرار می دهند.


به نقل از پایگاه خبری«بوابه افریقیا الاخباریه»، این منبع نظامی لیبایی که خواست نامش ذکر نشود، افزود:مصراته امروز روز یکشنبه شاهد تمرکز نیروی گروه های مختلف بود و در نبردهای امروز میان این گروه ها چندین نفر کشته یا زخمی شدند.


منابع بیمارستانی در این شهر اعلام کرده اند در جریان این درگیری ها، تاکنون دست کم یک نفر کشته و 7 تن دیگر زخمی شده اند.


شاهدان عینی اعلام کرده اند برخی از این گروه ها، تک تیراندازهای خود را پشت بام برخی خانه ها مستقر کرده اند تا مانع پیشروی نیروهای مختلف خود شوند.همچنین برخی گروه ها در درگیری ها داخل مناطق مسکونی مرکز شهر، از تانک و سلاح های سنگین استفاده کرده اند که این باعث فرار بسیاری از خانواده ها از این شهر شده است.


برخی منابع دیگر نیز از حرکت شبه نظامیان از شهر «الزاویه »به سمت مصراته برای حمایت از برخی گروه های فعال در این شهر خبر داده اند .


شاهدان عینی اعلام کرده اند درگیری اصلی میان شبه نظامیان گروهی موسوم به ' انس الدباشی ' و نیروهای اتاق عملیات مبارزه با تروریسم و داعش است.


مصراته شهری در شمال غرب لیبی است که در 75 کیلومتری غرب طرابلس پایتخت این کشور قرار گرفته است.این شهر حدود 9هزار نفر جمعیت دارد.


لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 ،دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.


پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *