ارسال احضاریه توسط دادستان کل اسپانیا برای بیش از هفتصد شهردار جدایی طلب کاتالان

5:58 - 23 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۶۵۲
دادستان روز چهارشنبه در نامه ای به مقامات محلی کاتالان نوشت که هرگونه آمادگی و تدارک برای رای گیری درباره استقلال به مثابه نافرمانی مدنی، سوءاستفاده از موقعیت و دارایی های عمومی تلقی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،دادستان کل اسپانیا برای بیش از هفتصد نفر از شهرداران کاتالان را که سودای برگزاری همه پرسی استقلال این ایالت را در سر می پرورانند، احضاریه فرستاد.

به نقل از رویترز، دادستان روز چهارشنبه در نامه ای به مقامات محلی کاتالان نوشت که هرگونه آمادگی و تدارک برای رای گیری درباره استقلال به مثابه نافرمانی مدنی، سوءاستفاده از موقعیت و دارایی های عمومی تلقی خواهد شد.


در این نامه آمده است که اگر شهرداران به احضاریه پاسخ ندهند، ممکن است پلیس آنها را دستگیر کند.


یکی از شهرداران گفته که این اقدام قضایی بی سابقه است. «نوئس لووراس» شهردار «ویلانووا ای لا گلترو» در نزدیکی بارسلون که رئیس اتحادیه شهردارای های حامی استقلال (AMI) است، گفت: تصور نمی کنیم که هیچ کشور اروپایی تاکنون بیش از هفتصد شهردار را احضار کرده باشد.


وی به خبرنگاران گفت: چیزی برای پنهان کردن نداریم. وقتی برای ادای شهادت می رویم هر چیزی را که طی روزهای اخیر گفته ایم، بازگو می کنیم. می گوییم که ما کارمان را مدیون مردم هستیم و تلاش می کنیم آنها در رای گیری ، نظر خود را آزادانه اعلام کنند.


اما گروه ضدسرمایه داری CUP که نوزده شهرداری ایالت کاتالان را در اختیار دارد، گفته که به احضاریه توجهی نمی کند و از سایر گروه های سیاسی خواسته که همین راه را در پیش بگیرند.


پارلمان منطقه ای کاتالان هفته گذشته قانونی برای اجرای همه پرسی استقلال در اول اکتبر (9 مهرماه) تصویب کرد. دادگاه قانون اساسی اسپانیا این رای گیری را به حالت تعلیق در آورده است.


تاکنون 712 نفر از شهرداران 948 شهرداری منطقه کاتالان گفته اند که زمینه برگزاری همه پرسی را فراهم خواهند کرد. شهردار بارسلون که پرجمعیت ترین ناحیه کاتالان است، هنوز در این باره موضع گیری نکرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *