دیگر نمی‌شود فیلم‌های سینمای ایران را در کنار خانواده دید/ماهواره عامل اصلی بسیاری از طلاق‌ها است/تقلید از فرهنگ غرب روشنفکری نیست

8:30 - 21 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۳۶۴
بازیگر نقش "حرمله" گفت: اگر در جمعی خانوادگی به تماشای فیلم های در حال اکران بنشینم از دیدن این آثار شرم می‌کنم. سینمای ما چرا و به چه علت به این سمت رفته و به چه بهایی جذب مخاطب می‌کند و میلیاردی می‌فروشد؟.

انوش معظمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با اشاره به نامناسب بودن فیلم‌های در حال اکران گفت: واقعیت اینکه من اکثر آثار سینمایی را مشاهده می‌کنم و گاهی اوقات در تماشای برخی از فیلم‌ها به خودم می‌گویم که نمی‌توان در کنار خانواده این فیلم را تماشا کرد.

انوش معظمی

وی در همین راستا ادامه داد: یعنی اگر در جمعی خانوادگی بنشینم از دیدن این آثار شرم می‌کنم. سینمای ما چرا و به چه علت به این سمت رفته و به چه بهایی جذب مخاطب می‌کند و میلیاردی می‌فروشد؟

بازیگر نقش حرمله در سریال مختارنامه روشنفکرمعابی را مشکل این روزهای هنر خواند و تاکید کرد: شاید برخی روشنفکرانه به موضوع نگاه می‌کنند و خودشان را با دنیای غرب مقایسه می‌کنند که به فرض مثال ما عقب افتاده‌ایم و آنها پیشرفته‌اند. اما نباید یادمان برود که ما باید به ارزش‌های اخلاقی خودمان پایبند باشیم. چرا باید همیشه چشم به غرب بدوزیم و خودمان را عقب افتاده بدانیم.

انوش معظمی

وی رواج فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ی معاند را دشمن اصلی بنیان خانواده دانست و ادامه داد: سرعت بالا در اطلاعات، اینترنت‌زدگی و فضای مجازی اتفاقات بسیار مخربی را برای ما به همراه داشته است. آمارهای تاسف‌ برانگیزی که در جامعه منتشر می‌شود از قبیل روابط ناسالم، طلاق و غیره از همین فیلم‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ناشی می‌شود.

معظمی مطالعه و تفکر درست را راه حل این مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از روشنفکر نماهای ما تنها با چند پست و پیام اینترنتی مجاب شده‌اند و پشت شعارهایشان هیچ تفکر و مطالعه‌ای نیست. این واقعاً ناراحت کننده است. من هم با این کلمه موافقم که ابتذال به شدت سینما را فرا گرفته است. این ربطی به تئاتری بودن من ندارد و اتفاقی است که به راحتی در سینما قابل روئیت است. ما باید و باید که با مطالعه و تفکر درست مسائل پیرامون هنر و فرهنگ کشور را رصد و واکاوی نماییم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *