حضور نیروهای نظامی آمریکا در تونس به معنای وجود پایگاه نظامی در تونس نیست

4:45 - 17 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۸۶۱
الحرشانی گفت: تونس در خصوص مسائل نظامی با چند کشور دوست و برادر مانند فرانسه، آمریکا، بلژیک و الجزایر همکاری می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،«فرحات الحرشانی » وزیر دفاع تونس روز پنجشنبه وجود هرگونه پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب کرد.

به نقل از پایگاه خبری شبکه «نسمه» تونس، الحرشانی گفت: تونس در خصوص مسائل نظامی با چند کشور دوست و برادر مانند فرانسه، آمریکا، بلژیک و الجزایر همکاری می کند.


وزیر دفاع تونس خاطرنشان کرد،حفاظت از مرزها نیاز به فناوری های پیشرفته مانند پهپاد دارد و این خود نیز نیازمند حضور نظامیان کشورهای دیگر مانند آمریکا و آلمان در خاک تونس است تا به نیروهای تونسی آموزش بدهند.
وی افزود: حضور نیروهای نظامی آمریکا در تونس به معنای وجود پایگاه نظامی در تونس نیست.


الحرشانی تاکید کرد، کشورش به دلیل وضعیت خاص لیبی و پیامدهای بحران در لیبی برای شمال آفریقا و منطقه ، با تهدیدهای زیادی روبرو است و به همان اندازه که بر امکانات خود برای مقابله با خطرها و تهدیدها تکیه می کند، بر همکاری کشورهای دوست نیز حساب می کند زیرا تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای جهان محسوب می شود.


روزنامه «واشنگتن پست » چندی پیش گزارش داد: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و شماری از نظامیان این کشور در یک پایگاه نظامی در تونس حضور دارند.


این روزنامه افزود: این حضور، بخشی از راهبرد آمریکا برای استقرار پهپادها و شماری از نیروهای خود در تاسیسات نظامی خاورمیانه و شمال آفریقا است تا از این مناطق به کسانی که تهدیدی برای آمریکا و متحدانش محسوب می شوند، حمله شود.


پس از آن نیز برخی دیگر از رسانه های آمریکایی اعلام کردند آمریکا در پایگاه هوایی «سیدی احمد» در استان «بنزرت» واقع در شمال تونس، یک پایگاه نظامی دارد.


همچنین به تازگی ، برخی رسانه های آمریکا خبری مبنی بر اخراج یکی از افسران نیروی هوایی این کشور که فرماندهی پایگاه هوایی این کشور در تونس را بر عهده داشت، منتشر کردند که این خبر خیلی سریع در رسانه های عربی نیز بازنشر شد.


«یوسف الشاهد » نخست وزیر تونس به تازگی دست به ترمیم کابینه خود زد و شماری از وزیران و از جمله فرحات الحرشانی وزیر دفاع این کشور را تغییر داد و« عبد الکریم الزبیدی» را به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت دفاع معرفی کرد اما الحرشانی تا زمان رای اعتماد مجلس به وزیران جدید، همچنان در پست وزیر دفاع باقی می ماند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *