2 کشته در پی طوفان مهیب ایرما درجزایر کارائیب

5:32 - 16 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۶۶۰
«انیک جیاردین» وزیر استان های بیرون از مرزهای سرزمینی فرانسه پیش از سفر به جزیره گوادلوپ اعلام کرد: گفته می شود، در نتیجه طوفان ایرما دو تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند، اما این وضعیت به زودی قابل تغییر است.

به گزارش گروه بین‌الملل ،مقام های فرانسوی چهارشنبه شب اعلام کردند که دو تن در نتیجه طوفان مهیب ایرما در دو جزیره فرانسوی «سان مارتن» و «سان بارتیلی» در منطقه کارائیب کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «انیک جیاردین» وزیر استان های بیرون از مرزهای سرزمینی فرانسه پیش از سفر به جزیره گوادلوپ اعلام کرد: گفته می شود، در نتیجه طوفان ایرما دو تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند، اما این وضعیت به زودی قابل تغییر است.


جیاردین تصریح کرد که نجات منطقه (طوفان زده) یک نیاز اساسی است و در صورت ضرورت، باید کمک های بهداشتی به ساکنان ارائه و منازل آنها تخلیه شود.


این مقام فرانسوی ابراز امیدواری کرد که با کاهش سرعت باد، بتوان هرچه زودتر عملیات گشت هوایی آغاز کرد.
توفان ایرما که سرعت بادهای آن به 300 کیلومتر در ساعت می رسد، امروز جزیره 160 کیلومتر مربعی باربودا را که بیش از یک هزار و 600 نفر جمعیت دارد در نوردید و در مسیر آتی خود از فراز تعدادی دیگر از جزایر مستقل و تحت حاکمیت آمریکا از جمله سنت کیتس و نِویس، پورتوریکو و ویرجین خواهد گذشت.


این توفان که هفته پیش از نزدیکی آبهای جزیره آفریقایی دماغه سبز شکل گرفت، دیروز با قدرت یافتن سریع به شدیدترین درجه تقسیم بندی چرخندها رسید و پیش بینی می شود که تا یک شنبه شب به وقت تهران ایالت فلوریدا را هدف قرار دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *