سیاست خارجی "دولت پاکستان" در کنفرانس سفرا مرور و بازنگری می شود

17:45 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۲۶۶
کنفرانسی سه روز با حضور جمعی از کلیدی ترین سفرای پاکستان در کشورهای همسایه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای مهم جهان، با هدف مرور و بازنگری در برخی بندهای سیاست خارجی این کشور، امروز در اسلام آباد و با سخنرانی وزیر امور خارجه این کشور آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل موضوع هایی نظیر راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، روابط پاکستان با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تحولات ماه های اخیر در روابط عربستان و قطر و ... از جمله مهم ترین موضوع هایی است که در این کنفرانس سه روزه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

سفرای پاکستان در ایران، آمریکا، چین، روسیه، عربستان، قطر، افغانستان، هند و امارات متحده عربی از جمله سفرای شرکت کننده در این کنفرانس هستند.

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس تاکید کرد که این کشور خواهان روابط خوب و برابر با تمام همسایگان و کشورهای منطقه است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پاکستان خواستار اففانستانی امن و با ثبات است، از سفرای حاضر خواست تا نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص موضوع های مختلف مربوط به اجلاس از جمله راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، اعلام کنند.

به نظر می رسد با توجه به تحولات بسیار مهم منطقه ای و بین المللی که در هفته ها و ماه های اخیر به وقوع پیوسته، از جمله اعلام راهبرد جدید و ضدپاکستانی آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، تصمیم ها مهمی در این کنفرانس در خصوص سیاست خارجی اسلام آباد اتخاذ شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *