خبرنگار BBC در تور داعش/تروریست‎ها چگونه قصد جذب خبرنگار BBC را داشتند

11:43 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۶۹۴
نشریه انگلیسی گاردین در مطلبی فاش کرد که عناصر گروه تروریستی قصد جذب خبرنگار شبکه BBC برای اجرای حمله تروریستی در لندن را داشته است.

ساختمان بی بی سیبه گزارش گروه بین‌الملل ،نشریه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت که عناصر داعش تلاش کرده‎اند که یکی از خبرنگاران شبکه "بی بی سی" را با هدف اجرای حمله تروریستی در لندن جذب کنند.

گاردین به نقل از این خبرنگار که نخواست نامش فاش شود، می‎نویسد که وی دو سال پیش از طریق پیام‎هایی در شبکه اجتماعی توییتر در چارچوب تحقیقاتی که درباره گروه‎های افراطی انجام می‎داده با عناصر داعش ارتباط برقرار کرده است.

این نشریه انگلیسی با اشاره به اینکه داعشی‎ها در تلاش بودند که خبرنگار بی بی سی را برای اجرای حمله در پل لندن چه به صورت انفرادی و یا گروهی با شرکایش قانع کنند نوشت: داعشی‎ها یک سال پیش از حمله به لندن در تلاش برای جذب این خبرنگار بودند.

گاردین افزود: خبرنگار بی بی سی که برای آشنایی با نحوه کار گروه‎های تروریستی و افراطی و چگونگی خرید سلاح از سوی آنها تحقیق می‎کرد با شمار دیگری از اعضای داعش ارتباط برقرار کرد که آنها نیز فاش کردند این گروه در پی اجرای حملات بیشتری در لندن هستند.

اوایل ماه ژوئن سه تن از افرادی که خود را مرتبط با داعش خواندند ضمن ورود به جمعیت با یک دستگاه خودرو در پل لندن ، عابران پیاده را با چاقو هدف قرار دادند که بر اثر آن هشت نفر کشته شدند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *