رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ماتیس طرح اعزام نیروهای آمریکایی به "افغانستان" را امضاء کرد

20:02 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۲۲۵
وزیر دفاع آمریکا طرح اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی برای افغانستان را امضا کرد و گفته است که می‌خواهد برای نابودی تروریسم در کنار پاکستان کار کند.

به گزارش سرویس بین الملل جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا طرح اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی برای افغانستان را امضا کرد و گفته است که می‌خواهد برای نابودی تروریسم در کنار پاکستان کار کند.

خبرگزاری دان گزارش داد که ماتیس گفته است که نیروهای آمریکایی علاوه بر آموزش نیروهای امنیتی افغانستان ، صلاحیت مبارزه با دشمن را نیز دارند.

زمانی که از ماتیس پرسیده شده که آمریکا خواستار داشتن چگونه یک روابط با پاکستان است گفت: قصد داریم با پاکستان کار کنیم تا تروریسم را از بین ببریم فکر می کنم این چیزی است که یک ملت مسئول انجام می‌دهد.

هفته گذشته پاکستان سه دیدار را با مقام های بلند پایه آمریکا لغو کرد و همچنان مجلس نمایند‌گان پاکستان دریک قعطنامه اظهارات اخیر امریکا درباره پاکستان راخصومت آمیز عنوان کرد.

ماتیس تاکید کرده است که ادامه روابط با پاکستان نیاز به پاسخ این سوالات است و گفت: طرح فرستادن سربازان اضافی به افغانستان را امضا کرده است، اما از مشخص شدن شمار آنها تا هنگام گزارش به کانگرس این کشور خودداری کرده است.

در همین زمانی که از وی پرسیده شد که آیا سربازان جنگی می فرستند و یا مشاورین وی گفت: هنگامی که شما به افغانستان می روید و یک اسلحه را با خود می برید، پس شما به مکان جنگی می روید، جنگ هنوز هم از سوی نیروهای امنیتی افغان به علاوه ۳۸ متحد دیگر انجام می‌شود. این کار نیروهای امنیتی افغان را قادر به جنگ موثرتر می سازد. آنها بیشتر مشاوران، توانمند سازان، اما می‌تواند واحدهای توپخانه باشد.

ماتیس افزود: هیچ سرباز اضافی تا کنون انتقال نیافته است و این کار چند روز را در بر می‌گیرد.

یک مقام پنتاگون گفته است که ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰۰ سرباز در افغانستان دارد تا به نیروهای افغان مشاوره دهند و
شماری از رسانه ها گزارش دادند که پنتاگون نزدیک ۴ هزار نیروی اضافی به افغانستان ارسال می‌کند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *