همکاری "هند و سوئیس" در زمینه مبارزه با پول سیاه

19:14 - 11 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۸۶۸
نارندرا مودی نخست وزیر هند و دوریس لایتارد رئیس جمهوری سوئیس بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با پول سیاه،پول کثیف و جلوگیری از فرار مالیاتی تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل دوریس لایتارد رئیس جمهوری سوئیس روز گذشته برای سفری سه روزه و دیدار با مقامات عالیرتبه هند وارد دهلی نو پایتخت هند شد.

نخست وزیر هند و رئیس جمهوری سوئیس در این دیدار که روز جمعه برگزار شد در خصوص گسترش روابط دو کشور در زمینه تجارت ،سرمایه گذاری ،زیرساخت ها و انرژی گفت وگو کردند.
مودی و لایتارد در این دیدار دو توافقنامه در بخش ریلی امضا کردند.

نخست وزیر هند پس از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران ،با مثبت خواندن مذاکراتش با رئیس جمهوری سوئیس اظهار کرد شفافیت در معاملات مالی به چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است .

وی اظهار کرد: همکاری هند و سوئیس در زمینه شفافیت مالی با جدیت دنبال می شود.
نخست وزیر هند اظهار کرد همکاری هند و سوئیس در زمینه مبارزه با پول سیاه ،پول کثیف ، خرید اسلحه و مواد مخدر با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به توافق مشترک هند و سوئیس در زمینه تبادلات اطلاعات مالیاتی اظهار کرد براساس این توافق اطلاعات مالیاتی بین دو کشور به صورت خودکار به اشتراک گذاشته می شود.

رئیس جمهوری سوئیس نیز در این نشست مطبوعاتی گفت که قانون مبادلۀ خودکار اطلاعات مالیاتی تا پایان سالجاری در پارلمان این کشور به تصویب می رسد.

دوریس لایتارد اظهار کرد: با تصویب پارلمان ،سوئیس می تواند اولین مجموعه اطلاعات مالیاتی و مالی را با هند تا سال 2019 مبادله کند.

وی با اشاره به پیروی سوئیس از شفاقیت قوانین بین المللی اظهار کرد ما اکنون یکی از قویترین قوانین در زمینه مبارزه با پولشویی را در سطح جهان داریم .

مبارزه با پول سیاه در دو سال گذشته یکی از برنامه های اصلی دولت اعلام شده به گونه ای که این کشور سال گذشته در اقدامی بی سابقه برای مبارزه با پول سیاه اقدام به خارج کردن اسکناس های 500 و 1000 روپیه ای کرد.
مودی ،دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی ،پول سیاه ،فساد و تروریسم عنوان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *