خلع ید ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار مترمربع اراضی دولتی و ملی در یکسال گذشته

9:53 - 10 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۶۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان از خلع ید ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار مترمربع اراضی دولتی و ملی در یکسال گذشته خبرداد.

احمد خسروی وفا در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از خلع ید ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار مترمربع اراضی دولتی و ملی در یکسال گذشته خبرداد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان اصفهان در یکسال گذشته گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال جلسه اختصاصی به منظور طرح و بررسی و شناسایی علل و عوامل گسترش تغییر کاربری اراضی و باغات و شناسایی علت احکام اجرا نشده، تشکیل شده است.

این مقام قضایی بر الزام دستگاه‌های مرتبط و شهرک‌های صنعتی به رعایت صدور پروانه و ساخت و ساز صرفا در محدوده شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

خسروی وفا اضافه کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال از واگذاری‌های غیرقانونی اراضی دولتی و رعایت قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی به شرکت‌های تعاونی جلوگیری شده است.

وی با اشاره به برگزاری هشت جلسه در راستای حفظ حقوق بیت المال از جلوگیری تغییر کاربری‌های غیرقانونی به خصوص در اراضی دولتی و منابع طبیعی و کاربری‌های عمومی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: شهرداری دراین رابطه موظف است که در زمان صدور پروانه در اراضی مشکوک به دولتی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی استعلام کند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *