رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرف‎های درگیری در سوریه به پای میز مذاکره می‎نشینند

9:44 - 09 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۴۷۹
نماینده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که نمایندگان از طرف‎های درگیری در سوریه ماه اکتبر برای کاهش سطح خشونت‎ها در این کشور در ژنو دیدار و گفت‎گو می‎کنند.

دی میستورابه گزارش گروه بین‌الملل ،استفان دی‎ میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه می‎گوید که تلاش‎ها برای توقف خشونت‎ها در سوریه با وجود درگیری‎های مداوم در این کشور ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خشونت‎ها در مناطق وسیعی از سوریه کاهش چشمگیری داشته است اظهار داشت: نمایندگانی از طرف‎های درگیری در سوریه ماه اکتبر در ژنو دیدار می‎کنند.

در همین حال استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست از طرف‎های درگیری در سوریه برای حفاظت از جان غیرنظامیان و زیرساخت‎های این کشور گفت: با وجود کاهش درگیری‎ها در ادلب اما همچنان اوضاع در این منطقه نگران کننده است.

از سوی دیگر رئیس جمهور سوریه معتقد است که نقشه تروریست‌ها در سوریه ساقط شده است.

رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه در دیدار با معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه بر اهمیت تلاش‌های ایران و سایر کشورهای دوست در حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

بشار اسد افزود: نقشه تروریستم در سوریه به شکست انجامید و هرگز به گذشته برنیم گردیم تا امنیت و ثبات در همه خاک سوریه برقرار شود.

رئیس جمهور سوریه به تغییرات ایجاد شده در موضع کشورهای دنیا در قبال سوریه اشاره کرد که همزمان با پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان آن به ثمر رسیده است.

وی ادامه داد: مهمتر از این موضع‌ها این است که این موضع‌ها به همراه تغییر در اقدامات و اعمال این کشورهاست که منجر به توقف حمایت از تروریست‌ها در سوریه از طرف برخی کشورها شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *