برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است/ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‎دهد

22:53 - 03 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۵۶۶
نماینده آمریکا در سازمان ملل با اظهار اینکه ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهد، مدعی شد: برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است.

برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده استبه گزارش سرویس بین الملل میزان، نیکی هیلی در سخنانی ضمن سازنده خواندن دیدار خود با دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت: آمانو مدیر کل و کارکنان وی در زمانی که برای ما اختصاص داده بودند بسیار سخاوتمند بودند.

هیلی با اشاره به اینکه آمانو و تیمش بسیار حرفه‌ای و در زمینه کاری خود متخصص هستند افزود: آنان برنامه راستی آزمایی بسیار قوی درباره ایران دارند.

وی اظهار داشت: من درباره کار‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند، بسیار خرسندم؛ با این وجود و با همه خوبی‌هایی که آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد، آن‌ها فقط تا جایی که می‌توانند بازرسی کنند، خوب عمل می‌کنند.


نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: ایران اعلام کرده است که اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نخواهد داد، ولی برجام هیچ تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی نگذاشته است.

هیلی با بیان اینکه برخی مراکز اعلام نشده وجود دارند که هنوز بازرسی نشده اند مدعی شد: این مشکل است؛ ما آژانس را تشویق می‌کنیم تا از همه اختیارات خود و استفاده همه امکانات موجود در برجام استفاده کنند و ما نیز در این فرایند از آژانس حمایت می‌کنیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *