"حکمتیار" با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در پی انجام ماموریت بیگانه‌ها است

10:07 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۴۰۷
رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد: حکمتیار از ابتدای بازگشت به افغانستان در پى دامن‌زدن به مسائل منطقه‌ای، قومى، زبانى و مذهبی بدنبال انجام ماموریتی از جانب بیگانه‌هاست.

به گزارش سرویس بین الملل عطا‌محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: حزب ما از مذاکرات صلح با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی حمایت کرده بود و آن را فرصتی برای مخالفان دولت برای پیوستن به روند صلح می‌دانست، امیدوار بودیم که پس از سال‌ها جنگ و خصومت حالا فرصتى ایجاد شده تا یک مخالف دولت با پذیرش قانون اساسی در کنار دیگر شهروندان زندگی مسالمت‌آمیز داشته و از تخریب، ویرانگزی و انتحار بپرهیزد، اما حکمتیار از ابتدای تسلیم شدن به حکومت همواره در پى دامن‌زدن به مسائل منطقه‌ای، قومى، زبانى و اختلافات سلیقه‌ای بوده و دیده می‌شود که وی در پى انجام ماموریتی از جانب بیگانه‌ها است.

عطامحمد نور اظهار کرد: در ابتدا تخریب فراوان حکمتیار جدی گرفته نشد، اما وی روز به روز توهین‌هایش به ارزش‌های مردم افغانستان افزایش یافته است.

والی بلخ سخنان اخیر رهبر حزب اسلامی درباره ولایت «پنجشیر» و «احمد شاه مسعود» را «نهایت ذلت و درماندگی حکمتیار» دانست و افزود: این موضوع یک بار دیگر نقاب از این واقعیت برداشت که وی منافع و مخالفت‌هایش را بر اساس جغرافیا و رنگ تعیین می‌کند.

وی افزود: وقتی حکمتیار برای گسترش نفوذ و حفظ پایه‌های حزبش دامادهای پنجشیری انتخاب کرده، حال نباید با دورویی در مورد این ولایت بدگویی کند.

پیش از این نیز «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت افغانستان صبح امروز در واکنش به اظهارات حکمتیار گفت: ابراز نظر عقده‌‌ای درباره قهرمانان کشور که ناشی از حقارت است راه به جایی نمی‌برد.

امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز در واکنش به این اظهارات گفت: امروز حکمتیار که مورد عفو قرار گرفته و به قصاب کابل نیز مشهور است، به جای تجلیل از روز استقلال، هواداران خود را به جنگ داخلی تشویق می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *