بزرگترین "سفارتخانه افغانستان" در پاکستان ساخته می‌شود

6:06 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۴۰۱
دولت افغانستان بزرگترین سفارتخانه خود را در جهان در اسلام آباد پایتخت پاکستان احداث می کند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه افغانستان ما، عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام آباد اعلام کرده که ساخت سفارتخانه‌ افغانستان را در شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان آغاز کرده است.

وی در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که کلنگ ساخت این سفارتخانه روز شنبه، با حضور مقام‌های پاکستان و مقام‌های کشورهای دیگر رسما به زمین زده شد.

به گفته سفیر افغانستان در اسلام آباد این سفارتخانه در زمینی به مساحت ۱۴ جریب زمین ساخته خواهد شد که از سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون در ملکیت افغانستان بوده و در منطقه دیپلمات‌نشین اسلام آباد قرار دارد.

به نوشته زاخیلوال ساختمان مجتمع سفارتخانه افغانستان در پاکستان توسط یک شرکت چینی ساخته خواهد شد. رسانه‌ها به نقل از نصیر اندیشه، معاون اداری وزارت خارجه این سفارت را بزرگترین سفارت افغانستان در جهان خوانده است.

هزینه ساخت این سفارت ۱۷ میلیون دلار اعلام شده و ساخت آن تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد. نصیر اندیشه گفته که افغانستان این ملکیت را حدود ۵۰ سال قبل بدست آورده بود، ولی تاکنون سفارت افغانستان در خانه‌های کرایی فعالیت داشت.

عدم مصرف بودجه اختصاص‌یافته برای ساخت سفارتخانه افغانستان در اسلام آباد، یکی از مواردی بود که پای صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه کنونی را به مجلس نمایندگان کشانده و نمایندگان بعد از استیضاح به وی رای عدم اعتماد دادند.

وی در پاسخ به نمایندگان مجلس گفته بود که ۱.۵ میلیون دلار برای ساخت مجتمع سفارتخانه افغانستان در اسلام آباد اختصاص یافته بود، دلیل مصرف نشدن آن مشکلات در روند اجرای آن بود.

بعد از نگرفتن رای اعتماد از مجلس نمایندگان، غنی از صلاح الدین ربانی خواست که به کار خود به عنوان وزیر خارجه ادامه دهد و تاکنون فردی به عنوان جایگزین وی معرفی نشده‌ است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *