رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"مقام حزبی روسیه": سیاست های نسنجیده و سردرگم ترامپ خطری جهانی است

9:10 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۳۹۷
گنادی آودییف رئیس اداره امور بین الملل حزب لیبرال دمکرات روسیه با تاکید بر اینکه بسیاری از اقدام های دونالد ترامپ بر پایه عقل و منطق انجام نمی گیرد، گفت: سیاست های نسنجیده و سردرگم دولت آمریکا برای امنیت و ثبات جهانی خطرناک است.

به گزارش سرویس بین الملل آودییف رایزن فرهنگی اتحاد جماهیر شوروی سابق در ایران و استاد انستیتو تمدن جهانی مسکو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیاست های ترامپ در قبال برجام و مسائل خاورمیانه بیش از دیگر اقدام های وی پیامدهای منفی دارد و گویا به این مسائل هیچ توجهی نمی کند.

کارشناس روس ادامه داد که ترامپ به عنوان غیرمنطقی ترین و بی برنامه ترین رئیس جمهوری آمریکا در چند دهه اخیر، بیشتر از قبل ایده ها و اقداماتی مغایر اصول مناسبات بین المللی در کارنامه خود ثبت کرده است.

آودییف گفت: به عنوان مثال تمامی طرف های شرکت کننده درمذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران، برجام را توافقی بین المللی، سنجیده و قابل قبول می دانند که با توجه به منافع همه سندی متوازن و سودمند است، اما ترامپ این پیمان را زیانبار می خواند بدون اینکه جایگزین داشته باشد.

کارشناس روس در ادامه خاطرنشان کرد: چنین به نظر می رسد، افراد پشت صحنه کارهای ترامپ، کوچک ترین توجهی به منافع بین المللی ندارند و اکنون وضعیتی بسیار خطرناک با تهدید آغاز جنگ پیش آمده است.

آودییف سپس با انتقاد از اقدام های آمریکا در خاورمیانه، گفت: اگر رویکردهای واشنگتن در حمایت از مخالفان دولت لیبی و همچنین اجرای سیاست های ضدسوری توسط کاخ سفید نبود، امروز گروههای تروریستی خطرناکی همچون داعش وجود نداشتند، ولی آمریکا باز هم با لجاجت به این سیاست های مخرب ادامه می دهد.

وی گفت: برای نمونه، آمریکا در راس ائتلافی متشکل از چندین کشور متحد واشنگتن به ظاهرعملیات نظامی ضدتروریستی در سوریه انجام می دهد، اما بر خلاف مقررات بین المللی به خواسته های دمشق توجهی ندارد و اقدام ها را هماهنگ نمی کند.

استاد انستیتو تمدن جهانی روسیه ادامه داد: در همین حال، آمریکا هر زمان که می خواهد نیروهای ارتش سوریه را بمباران می کند که اقدامی برای تقویت توان عملیاتی تروریست ها محسوب می شود و مغایر قوانین بین المللی است.

وی افزود: در عراق نیز هواپیماهای آمریکایی و متحدان این کشور چندین بار غیرنظامیان را در موصل بمباران کردند و حتی مراکز نظامی مورد حمله قرار گرفت.

کارشناس روس همچنین از سیاست های ترامپ در افغانستان انتقاد کرد و گفت که واشنگتن اقدامات نظامی خود را در این کشور شکست خورده می بیند و می خواهد مزدوران جنگی یک شرکت خصوصی امنیتی را بکار گیرد و چنین اقدامی حتما پیامدهای سنگینی برای افغانستانی ها دارد.

وی در ادامه گفت: ترامپ در اجرای سیاست های خود از جمله در خلیج فارس فقط به کسب درآمد بیشتر فکر می کند.
آودییف در باره دیدگاه داخلی در آمریکا نسبت به دولت این کشور هم تاکید کرد: سیاست های اشتباه ترامپ به

مسائل بین المللی محدود نمی شود و اظهارات نادرست وی از جمله حمایت اخیر از گروههای نژادپرست در آمریکا سبب تشدید نارضایتی ها از کاخ سفید شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *