دومین روز عملیات آزادسازی شهر تلعفر/آزادسازی 12 روستا، هلاکت ده‌ها تروریست، انهدام خودروهای بمب‌گذری‌شده

11:15 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۱۰۷
نیروهای عراقی در حالی دومین روز عملیات آزادسازی شهر تلعفر را آغاز کردند که در روز نخست موفق شدند در پیشروی به سمت تلعفر ده‌ها منطقه را آزاد و شمار زیادی از تروریستها را به هلاکت برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، حیدرالعبادی بامداد روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی تلعفر را با شرکت گروه‌های نظامی و مردمی عراقی اعلام کرد.


بنا به گفته دفتر مطبوعاتی نیرو‌های مسلح عراق در عملیات آزادسازی شهر تلعفر بیش از ۴۰ هزار نیروی عراقی متشکل از نیرو‌های پلیس فدرال، سرویس ضدتروریسم، و یگان‌های مردمی حشدالشعبی شرکت دارند.

عملیات آزادسازی تلعفر


درنخستین روز عملیات نیرو‌های نظامی و مردمی عراقی از محور‌های مختلف پیشروی‌های سریعی به سمت شهر تلعفر داشتند.


رسانه جنگی یگان‌های مردمی عراق «حشدالشعبی» اعلام کرد که در روز نخست عملیات در محور‌های مختلف ۱۲ روستا و ۴ منطقه کوهستانی از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده‌است.

عملیات آزادسازی تلعفر


در محور شرقی تلعفر روستا‌های «تلة سمباک، بتایشة، العلم، خفجة، حلبیة الأولى، مرازیف» آزاد شدند.

عملیات آزادسازی تلعفر


در محور غربی تلعفر نیز نیرو‌های نظامی و مردمی عراق روستا‌های «عبرة کابیرة، عبرة صقرة، تال القصبان، النجار، حنش، وقازل کیو، و قصر مهراب» را آزاد کردند.

عملیات آزادسازی تلعفر


افزون بر این نیرو‌های مردمی «حشدالشعبی» چهار تپه راهبردی در رشته کوه‌های «زامبار» در محور غربی تلعفر را از اشغال گروه داعش آزاد کردند.

عملیات آزادسازی تلعفر


بر پایه گزارش رسانه‌های عراقی در درگیری‌های روز نخست نیرو‌های عراقی ۳۱ نفر از عناصر داعش را به هلاکت رساندند؛ همزمان جنگنده‌های عراقی ۹ خودروی بمبگذاری شده و ۴ مقر موشک‌انداز را منهد م. کردند.

عملیات آزادسازی تلعفر

در ساعتهای اولیه روز دوم نیز گزارشهای اولیه حاکی از این است که نیروهای ارتش عراق دو روستا «ابوشکه و الهلاوه» را آزاد کردند.

تلعفر


اگر پیشروی نیرو‌های عراقی به سمت تلعفر با سرعت کنونی ادامه یابد، آزادسازی کامل شهر تلعفر تا چند هفته دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *