بکارگیری هنر در بازپروری و اصلاح مددجویان بسیار راهگشا است

13:16 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۸۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص اصلاح و تربیت زندانیان و افراد در معرض خطر وقوع جرایم گفت: بکارگیری کارآمد از هنر در بازپروری و اصلاح مددجویان بسیار راهگشاست، گاهی اوقات می‌توان با صرف هزینه‌های کمتر در بسط کلاس‌های هنری از صرف هزینه‌های کلان در برخورد با جرایم جلوگیری کرد.

جعفر بدریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در مراسم اختتامیه و اهداء جوایز برنده گان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قوّه قضائیه در مجموعه قضایی استان و سازمان‌های تابعه، ضمن ابراز رضایت از عملکرد معاونت فرهنگی در خصوص مسابقات قرآنی، تاکید کرد: راه دیانت بهترین راه فرهنگی پیشگیری از وقوع جرایم است.

وی گفت: با توجه به ناهنجاری‌های رو به گسترش به خاطر بکارگیری نامطلوب از رسانه‌ها در تمامی دنیا می‌طلبد آموزه‌های دینی بیش از پیش مورد اقبال و ترویج در نهاد مقدس خانواده قرار گیرد، بخصوص برای فرزندانی که در دوران سنین بلوغ و تکامل فکری و فیزیکی اهمیت این امر دو چندان می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: والدین موظند راه و چاه زندگی را به فرزندان خود بیاموزند، سبک زندگی و عناصر آن و بخصوص بخش مذهبی فرهنگ از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ر‌ها کردن فرزندان به حال خود وباری به هرجهت بودن تربیت آن‌ها تاوان سنگینی برای تک تک اعضای خانواده و والدین آن‌ها به بار خواهد آورد.

وی سپس افزود: مسیر زندگی باید هدمند مدیریت شود، زیرا تفاوت انسان با سایر موجودات قدرت تعقل و نظام مدیریتی اوست. قطعا تعالی و استمرار فعالیت‌های فرهنگی بخصوص در نهاد مقدّس خانواده ثمرات مفید و ماندگاری را در نهاد و ضمیر انسان‌ها برجای خواهد گذاشت.

بدری ادامه داد: بر اساس نظر روانشناسان؛ بسیاری از رفتار افراد در بزرگسالی ریشه در تربیت دوران طفولیت فرد دارد و هرگاه در دوران طفولیت آموزه‌های دینی با وجود فرزندان عجین شود باعث روشنی راه از چاه می‌شود بخصوص اگر این آموزه‌های دینی از کتاب آسمانی قرآن عظیم الشأن و کلام خدا باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص اصلاح و تربیت زندانیان و افراد در معرض خطروقوع جرایم بیان داشت: بکارگیری کارآمد از هنر در بازپروری و اصلاح مددجویان بسیار راهگشاست، گاهی اوقات می‌توان با صرف هزینه‌های کمتر در بسط کلاس‌های هنری از صرف هزینه‌های کلان در برخورد با جرایم جلوگیری کرد.

بدری در ادامه بیان کرد: ایجاد و گسترش خدمات رفاهی، اماکن ورزشی، تفریحی و... حتی بصورت استیجاری، جهت اوقات فراغت کارکنان دستگاه قضایی و خانواده‌های ایشان بایستی در دستور کار دایمی مجموعه‌های قضایی کشور قرار گیرد.

وی توضیح داد: زیرا اولا این امر مهم مورد تاکید ریاست قوه قضائیه می‌باشد و ثانیا باید توجه داشت کار کردن در دستگاه قضایی حجم زیاد و بار روانی زیادی می‌باشد و می‌طلبد تمامی کارکنان اعم از قضات، کارمندان، نیرو‌های خدماتی و حفاظتی بدون استثناء، خود و خانواده هایشان از این خدمات رفاهی بهره کافی و وافی را ببرند. قطعا این اقدامات باعث عدم انتقال فشار کار از طرف کارکنان به خانواد‌ه‌ها و همچنین ایجاد ثبات آرامش و آسایش خانواده‌ها خواهد شد.

لازم به ذکر است در این دوره از مسابقات درمرحله استانی ۵۰ نفر در ۶ رشته قرائت، ترتیل، اذان ویژه برادران، آیات منتخب، حفظ موضوعی، درک مفاهیم برگزیده شدند که نیمی از ایشان بر اساس دستورالعمل ابلاغی به مسابقات منطقه چهاردستگاه قضایی که آبانماه ۹۶ در شهرستان یاسوج برگزار می‌گردد را یافتند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *