رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حملات شیمیایی سوریه

5:46 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۸۳۹
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در این نامه به موضوعات حل نشده در جریان تحقیقات این کمیته و سازمان منع سلاح های شیمیایی این نهاد اشاره کرده و خواستار حل و گشایش این ابهامات شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ،شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی غیر علنی، موضوع حملات شیمیایی سپتامبر سال گذشته و آوریل امسال در سوریه را بررسی کرد اما تاکنون نتیجه ای اعلام نشده است.

نشست روز چهارشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل پیرو نامه 28 ژوئیه دبیر کل این سازمان و به منظور بررسی گزارش 30 ژوئن کمیته حقیقت یاب سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی در خصوص این حملات و نتایج تحقیقات آن برگزار شد.


آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در این نامه به موضوعات حل نشده در جریان تحقیقات این کمیته و سازمان منع سلاح های شیمیایی این نهاد اشاره کرده و خواستار حل و گشایش این ابهامات شده است.


وی در نامه خود همچنین به گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی در خصوص حملات شیمیایی آوریل 2017 در خان شیخون که او در تاریخ 30 ژوئن به این شورا ارائه داده، اشاره کرد.


گوترش در این نامه بدون انتساب این حمله به دولت سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی را مغایر با شان انسان و غیر قابل توجیه خوانده و تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب نهاد یاد شده همچنان در حال انجام تحقیقات برای دستیابی به مدارک موثق در شناسایی عاملان این حملات است.


وی یاد آور شد: کمیته مذکور تاکنون به 60 مورد تایید شده از استفاده از مواد شیمیایی در این کشور دست پیدا کرده اما همچنان به تحقیق در خصوص دو مورد از این حملات یکی در سپتامبر 2016 در حومه حلب و دیگری درآوریل سال جاری در خان شیخون ادامه خواهند داد.


در همین حال گروه های مخالف دولت سوریه و شبکه حقوق بشر این کشور امروز در گزارشی اعلام کردند که از زمان حمله شیمیایی خان شیخون در آوریل امسال تاکنون پنج حمله شیمیایی دیگر با استقاده از گاز سارین صورت گرفته و 90 تن کشته شده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *