رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام مخالفت شیلی با دخالت نظامی در ونزوئلا

1:19 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۸۲۸
رئیس جمهوری شیلی که از سوی احزاب مخالف دولت به دلیل نبود قاطعیت در واکنش هایش در مورد ونزوئلا، مورد انتقاد قرار گرفته، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با پنس در این راستا مواضع دولت را تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،«میشله باشله» رئیس جمهوری شیلی در دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: کشورش مخالف دخالت نظامی در ونزوئلا است

به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، باشله امروز چهارشنبه در 'سانتیاگو' پایتخت شیلی میزبان «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا بود و نگرانی‌ خود نسبت به وخامت بحران سیاسی ونزوئلا را ابراز داشت.


رئیس جمهوری شیلی که از سوی احزاب مخالف دولت به دلیل نبود قاطعیت در واکنش هایش در مورد ونزوئلا، مورد انتقاد قرار گرفته، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با پنس در این راستا مواضع دولت را تعیین کرد.


وی به منظور روشن شدن مواضع دولت، تاکید کرد که شیلی همه تلاش ممکن برای کمک به ونزوئلایی ها در جهت پیدا کردن راه مسالمت آمیز برای برقراری دموکراسی انجام خواهد داد اما از کودتا و مداخله نظامی حمایت نخواهد کرد.


در رابطه با تصویب تحریم ها، باشله تصریح کرد که دولتش، آنچه را که از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ونزوئلا تصویب شود را اعمال خواهد کرد، هرچند که به نظر می‌ رسد که در حال حاضر رسیدن به یک اجماع برای انجام چنین اقدامی، پیچیده است.


رئیس جمهوری شیلی در این رابطه، به اعلامیه 'لیما' که هفته گذشته از سوی 12 کشور آمریکایی امضا شد و در آن، این کشور ها با محکوم کردن گسست دموکراتیک در ونزوئلا، خواهان برگزاری انتخابات در این کشور شدند، اکتفاکرد.


وی در همین راستا، نگرانی‌ بسیار بالایی که از خشونت ها و بحران انسانی‌ در ونزوئلا وجود دارد و گریبانگیر مردم کشور شده ابراز داشت .


«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ، چند روز پیش از احتمال یک مداخله نظامی در ونزوئلا صحبت کرده بود. این اظهارات پر سر و صدای رئیس جمهوری آمریکا، همزمان با سفر دوره ای معاونش به چندین کشور آمریکای لاتین اتفاق افتاده که در آنها، پنس تلاش کرده لفاظی های خصمانه ترامپ را ملایم تر کند.


پنس در این رابطه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پایتخت شیلی، گفت که واشنگتن فشار بر روی دولت نیکلاس مادورو را حفظ خواهد کرد هرچند که بلافاصله توضیح داد آمریکا فشار بر نزوئلا را با مشارکت کشورهای دیگر انجام خواهد داد.


مقام آمریکایی از سوی دیگر، فرصت را مغتنم شمرد و علنا از مقامات شیلیایی که به محکومیت رژیم ونزوئلا پیوسته ا‌ند، قدردانی‌ کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *