رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۱۹۵ زندانی با بدهی ۳۸ میلیاردی در سه ماهه نخست امسال

11:44 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۵۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر نمایندگی ستاددیه استان تهران گفت: ستاد دیه استان تهران در سه ماهه نخست امسال با کمک خیرین، بانک‌های عامل و شرکت‌های بیمه و صندوق خسارت‌های بدنی، بدهی ۱۹۵ نفر که در مجموع بیش از ۳۸ میلیارد ریال بود پرداخت و موجبات آزادی آنان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رحمانی در دیدار سه ساعته مدیرعامل ستاددیه کشور با مددجویان جرائم غیرعمد بازداشتگاه اوین از آزادی ۱۹۵ زندانی با بدهی ۳۸ میلیاردی خبرداد.

وی با اشاره به رسالت این ستاد در امر یاری رساندن به مددجویان نیازمند جرایم غیرعمد گفت: با کمک نیکوکاران استان تهران و پیگیری‌های ستاد دیه، طی سه ماه نخست سال جاری، ستاد دیه استان تهران با کمک خیرین، بانک‌های عامل و شرکت‌های بیمه و صندوق خسارت‌های بدنی، توانست بدهی ۱۹۵ نفر که در مجموع بیش از ۳۸ میلیارد ریال بود پرداخت کرده، موجبات آزادی آنان را فراهم کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران ادامه داد: با پرداخت ۳۸ میلیارد ریال از بدهی ۱۹۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، ۱۱ نفر زندانی زن، و ۱۸۴ نفر زندانی مرد آزاد شدند که از این تعداد، ۱۰ نفر محکوم به پرداخت دیه، ۱۳۳ نفر بدهکاران مالی، ۵۰ نفر از محکومان به پرداخت دیه و دو نفر محکوم به پرداخت نفقه بودند.

وی افزود: همچنین طی ماه مبارک رمضان، ۱۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده هایشان بازگشتند که از این تعداد ۵ نفر زندانی محکوم به دیه، ۷۹ نفر بدهکاران مالی و ۳۳ نفر محکومان به پرداخت مهریه بودند.

بنا به این خبر، در این دیدار سه ساعته، معاون اداری مالی ستاد دیه کشور نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های کارکنان این ستاد گفت: کمک‌های ما برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد آثار مثبتی هم برای خانواده‌های آنان دارد؛ زیرا چنین افرادی بیش از دیگران در معرض آسیب‌های احتمالی اجتماعی هستند.

علی مهربان ادامه داد: با توجه به اینکه زندانیان جرایم غیرعمد جرمی را مرتکب نشده‌اند و به دلیل بدهکاری و ناتوانی از پرداخت بدهی در زندان به سر می‌برند، کمک خیرین به این گروه از زندانیان کمک به مجرم نیست بلکه کمک به کسی است که جرمی را مرتکب نشده و یا به لحاظ مالی دچار مشکل شده است.

وی اظهار داشت: با آزادی هر زندانی نیازمند و آبرومندی، هم خانواده شکات به حق قانونی خود می‌رسند و هم خانواده زندانی که شاید بیش از خود زندانی در معرض آسیب‌های مختلف روحی و اجتماعی بوده اند، به آرامش قبلی خود باز می‌گردند.

شایان ذکر است در این دیدار، سیداسداله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز حضور داشت که مددجویان مشکلات خود را مطرح و رهنمود‌های لازم را دریافت کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *