پیشگیری از جرم نیازمند مهارت‌آموزی و مشارکت همگانی است

10:13 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۴۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مهارت آموزی و آموزش رفتار‌های خودکنترلی، استفاده از فضا‌های مجازی، رسانه و تشکل‌ها و اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ضروری است.

جمال انصاریبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید رفتار‌های خودکنترلی را بیاموزیم و دستگاه‌های اجرایی را برای هماهنگی در برنامه‌های تدوین شده در کاهش جرم را ترغیب کنیم تا در برنامه‌ها مشارکت جدی تری داشته باشند.

وی گفت: هیچ دستگاهی مانند دستگاه قضایی ماموریت برخوردی در جرائم را ندارد لذا از سایر دستگاه‌ها انتظار داریم با نگاه آموزشی، مهارتی، پیشگیرانه به ما کمک کنند تا اهدافمان به نتیجه برسد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در اجرای برنامه‌های ابلاغی بسیار خوب بوده و باید در سال جاری نیز این همکاری‌ها بیشتر شود.

انصاری تصریح کرد: بر اساس اسناد بالادستی موضوع پیشگیری در ردیف وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است و و باید برای نهادینه کردن امر پیشگیری از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بخوبی استفاده کنیم و در برنامه‌های هماهنگ به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: مهارت آموزی و آموزش رفتار‌های خودکنترلی، استفاده از فضا‌های مجازی، رسانه و تشکل‌ها و اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی در راستای ماموریت سخت برخوردی باید ساماندهی پیشگیری را نیز بخوبی انجام دهد لذا امیدواریم در جلسات تخصصی شورای پیشگیری با ایده‌های تخصصی ما را در کار‌ها کمک کنید.

انصاری یادآورشد: تدوین برنامه‌ها در کارگروه‌های تخصصی صورت می‌گیرد که باید به برنامه عملیاتی تبدیل شود که در این راستا دستگاه قضایی در محور تدوین و تهیه برنامه‌ها و دستگاه‌های اجرایی محور اجرا باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: منظور ما از پیشگیری فقط موضوع ممانعت از جرم نیست بلکه یک هدف آرمانی است تا با مهارت افزایی بتوانیم از جرم، تخلف پیشگیری کنیم.

وی اضافه کرد: آموزش رفتار‌های خودکنترلی باید جدی گرفته شود و هر دستگاه ضمن آشنایی با رسالت و وظایف خود بتواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

انصاری گفت: برنامه‌های پیشگیری باید بر اساس اعتقاد، اهتمام، اصرار، استمرار، پایش و نظارت مورد توجه جدی قرار گیرد تا به نتیجه برسیم که در این راه انعطاف سازمانها، همراهی موثر و مستمر ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: از سازمان‌ها و ادارات انتظار داریم حوزه پیشگیری را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

وی اضافه کرد: فضای مجازی با همه تهدید‌ها و فرصت‌هایی که دارد می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار کارساز باشد لذا بهتر است از رسانه‌های مکتوب، مجازی بیشتر استفاده کنیم.

انصاری اظهار کرد: تشکل‌های صنفی و مردمی ظرفیت بسیار خوبی در پیشگیری از جرم دارند که این توانمندی نیز نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *