کشف ۹۵ درصدی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق/ بیش از 500 هزار کالای آرایشی قاچاق ضبط شد

8:22 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۳۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان به افزایش کشف ۹۵ درصدی لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: در سال 95 بیش از ۵۳۵ هزار و 900 قلم کالای بهداشتی و آرایشی قاچاق کشف و ضبط شد.

رسول نامی قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت موجود سیستان وبلوچستان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور اظهار کرد: متاسفانه با نگاهی واقع بینانه باید پذیرفت که استان سیستان و بلوچستان در راستای مدیریت پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی با یک چالش جدی روبه‌رو است و این موضوع هم در حوزه ورود و هم در حوزه توزیع می بایست مدنظر قرار گیرد چراکه حجم و گستره قاچاق لوازم آرایشی در استان ازفرایند آسیب به مرحله مسئله اجتماعی تبدیل شده است.


قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: نشست های کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در راستای شناسایی ظرفیت‌های موجود، نقاط ضعف و چالش های پیش رو می تواند گام های موثری به منظور پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالاهای سلامت محورنقش بسزایی ایفا کند.


این مسئول با اشاره به پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایش اظهار داشت: مسئولین امر در راستای پیشگیری، مبارزه، نظارت و راهبری این مسائل فارغ از هرگونه سیاست‌های حزبی، جناحی و مصلحت اندیشی مصالح عامه را در مد نظر قرار دهند.


وی با اشاره به اقدامات موثر نهادهای متولی در راستای مبارزه و پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی افزود: تمامی اقدامات این کارگروه با هدف افزایش هزینه برای قاچاقچیان کالا، کثرت ریسک پذیری و کاهش گمنامی است.


نامی گفت: این اقدامات در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ منجر به افزایش کشف ۹۵ درصدی لوازم آرایشی و بهداشتی شده است و تنها در سال 95 بیش از ۵۳۵ هزار و 900 قلم کالای بهداشتی و آرایشی قاچاق کشف و ضبط گردیده است.


این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با عنایت به پیامدهایی که قاچاق ومصرف لوازم آرایشی و بهداشتی برای عموم مردم خصوصا جوانان و بانوان در پی دارد اقدامات موثر در تبیین فرهنگ ایرانی-اسلامی و شناسایی پیامدهای پزشکی و سلامت اجتماعی یک ضرورت محسوب می‎شود.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت گسترده مردم، سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای فرهنگی بتوان بر وضعیت موجود غلبه کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *