گران‌ قیمت‌ترین بازیگر سینمای جهان 27 ساله شد+عکس

21:45 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۱۷۳
جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان امروز شمع تولد 27 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان امروز شمع تولد 27 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

وی ۱۵ اوت ۱۹۹۰ در ایالت کنتاکی امریکا به دنیا آمد. پدرش گری، کارگر ساختمانی بود و مادرش کارن، مدیر یک کمپ کودکان بود. وی کوچک‌ترین فرزند خانواده بوده و دو برادر بزرگ‌تر به نام‌های بن و بلین دارد.

جنیفر لارنس

جنیفر در سن ۱۴ سالگی تصمیم می‌گیرد حرفه بازیگری را دنبال کند و در این راستا موفق می‌شود والدینش را راضی کند تا او را به نیویورک ببرند تا آنجا یک مدیر و مشاور در این راستا او را راهنمایی کند. در زمان نوجوانی و همچنین در ابتدای دوران بازیگری اش، وی به عنوان کمک پرستار در کمپ کودکانی که مادرش مدیریت آن را بر عهده داشت کار می‌کرد.

اولین نقش بزرگ وی با حضور در مجموعه تلویزیونی "بیل انگوال" رقم خورد. سپس در فیلم‌هایی چون دشت سوزان و زمستان استخوان‌سوز توجه منتقدان را به خود جلب کرد و برای اولین بار توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود. در زمان نامزدی‌اش برای دریافت این جایزه، وی دومین فرد تاریخ سینما بود که در جوان‌ترین سن موفق به نامزدی برای این جایزه شده است.

جنیفر لارنس

زمانی که ۲۲ سال داشت، همپای کوپر، در فیلم "دفترچه امیدبخش" به کارگردانی "دیوید او. راسل" ظاهر شد. ظاهر شدن در این فیلم برایش نامزدی و دریافت چندین جایزه مشهور بین‌المللی را رقم زد که از جمله این جوایز می‌توان به جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن اشاره نمود.

همچنین با بازی در فیلم دیگری راسل به نام حقه‌بازی آمریکایی موفق به دریافت چندین جایزه دیگر این بار به عنوان بهترین نقش مکمل زن شد. این جوایز شامل جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی‌اش برای سومین بار برای جایزه اسکار بود.

جنیفر لارنس

جنیفر لارنس را همچنین بخاطر نقشش در فیلم مردان ایکس: کلاس اول، محصول سال ۲۰۱۱ می‌شناسند. او در فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده ۲۰۱۴ نیز نقش‌آفرینی کرد.

از دیگر فیلم‌های بسیار موفق وی می‌توان به عطش مبارزه اشاره نمود که قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۲ و قسمت دومش در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و در قسمت‌های بعدی آن نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت.

جنیفر لارنس

در اوت ۲۰۱۵ مجله فوربز اعلام کرد که لارنس با ۵۲ میلیون دلار پردرآمدترین هنرپیشه زن دنیا در سال ۲۰۱۵ است.

لارنس به تازگی در فیلم "مادر" ساخته دارن آرنوفسکی به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال 2017 محسوب می‌شود. لارنس در این فیلم با خاویر باردم و اد هریس همبازی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *