وزیر امور خارجه نباید در مسائل نظامی اظهار نظر کند

0:59 - 20 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۶۷۸
گورکا گفت: اینکه وزیر امورخارجه بخواهد در خصوص مسائل نظامی اظهار نظر کند، بی معنی است.

وزیر امور خارجه نباید در مسائل نظامی اظهار نظر کندبه گزارش گروه بین‌الملل به نقل از تارنمای خبری پولیتیکو ،سباستین گورکا مشاور رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پاسخ به سخنان اخیر «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور که گفته بود اقدام نظامی علیه کره شمالی را قریب الوقوع نمی‌داند، این اظهارات را خارج از حیطه وظایف وی دانست.

گورکا افزود: اینکه وزیر امورخارجه بخواهد در خصوص مسائل نظامی اظهار نظر کند، بی معنی است.


وی ادامه داد: این وظیفه جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا است که در خصوص اقدام نظامی (علیه کره شمالی) صحبت کند و او صریحا در این خصوص موضع گرفته است.


مشاور ترامپ ادامه داد: آقای تیلرسون دیپلمات ارشد آمریکا می باشد و تنها رسیدگی به این مسائل در حیطه اختیارات او است.


دعوای لفظی بین واشنگتن و پیونگ یانگ در روزهای گذشته به شدت بالا گرفته است.


بخشی از نگرانی‌های این چند روز در ارتباط با انتشار گزارشی ادعایی منسوب به نهادهای اطلاعاتی آمریکا است که از ساخت کلاهک‌های هسته‌ای در کره شمالی با قابلیت نصب روی موشک‌های بالستیک خبر می‌دهد.


همزمانی این گزارش با نخستین آزمایش‌های موشکی بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی، زنگ خطر را برای واشنگتن و متحدانش به صدا درآورده است.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش گفته بود که کره شمالی در صورت ادامه اقداماتش با «آتش و خشم» واشنگتن مواجه خواهد شد. وی روز پنجشنبه بار دیگر تهدید کرد که چنانچه مقام‌های کره شمالی قصد هرگونه اقدام نظامی داشته باشند «اتفاقی برایشان می‌افتد که هیچ گاه حتی فکرش را هم نمی‌کردند».


پیونگ یانگ در مقابل بارها آمریکا را تهدید به حمله هسته‌ای کرده؛ این کشور سالیان طولانی است که هدف تحریم‌های جامعه بین المللی قرار دارد.


شورای امنیت روز شنبه گذشته قطعنامه‌ای جدید بر ضد کره شمالی تصویب کرد که بر اساس آن، درآمد سالانه این کشور از محل صادرات نزدیک به یک سوم کاهش می‌یابد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *