رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

7عنصر گروه تروریستی داعش در جنوب لیبی بازداشت شدند

1:07 - 19 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۴۷۰
الهاشمی با بیان اینکه نیروهای ارتش از یک هفته پیش متوجه تحرکاتی از سوی عناصر داعش در جنوب لیبی شده بودند، افزود:این تروریست ها در شهر «سبها» واقع در جنوب کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل ،«محمود شریف الهاشمی » فرمانده گردان پیاده 160 ارتش لیبی روز چهارشنبه اعلام کردکه 7عنصر گروه تروریستی داعش در جنوب لیبی بازداشت شدند.

به نقل از پایگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» ، الهاشمی با بیان اینکه نیروهای ارتش از یک هفته پیش متوجه تحرکاتی از سوی عناصر داعش در جنوب لیبی شده بودند، افزود:این تروریست ها در شهر «سبها» واقع در جنوب کشور بازداشت شدند.


این فرمانده نظامی لیبیایی در باره تابعیت عناصر داعشی بازداشت شده گفت: داعشی ها تابعیت کشورهای مختلف از جمله مصر، تونس و الجزایر دارند.


سرهنگ الهاشمی تصریح کرد: این افراد در حمله به اردوگاه نظامی نیروهای ویژه در شهر بنغازی و همچنین حمله به پایگاه نظامی دیگر طی ماه های گذشته دست داشتند.


پیشتر شبکه آمریکایی «فاکس نیوز »در گزارشی به نقل از تحلیلگران سیاسی و نظامی اعلام کرد: داعش که در حال از دست دادن مناطق نفوذ و تحت کنترل خود در عراق و سوریه است، از هرج و مرج موجود در لیبی سوء استفاده می کند و تلاش دارد در آن پایگاهی برای خود ایجاد کند.


بر این اساس، داعش در حال حاضر سعی می کند نیروهای خود را در شهر «مصراته»واقع در نزدیکی مرزهای تونس جمع کند.


لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست عبدالله الثنی است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.


پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.
به عقیده کارشناسان رقابت عوامل خارجی عامل اصلی تداوم بی ثباتی در لیبی است. دولت وفاق ملی توسط اروپا، آمریکا، چندین کشور آفریقایی و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *