مهمترین مشکل ما در سازمان زندان‌ها کمبود بودجه و تجهیزات است/ نیازمند اعتبارات برای اجرای کامل قانون تفکیک زندانیان هستیم

13:43 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۳۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندانهای کل کشور گفت: مهمترین مشکل ما در سازمان زندان‌ها کمبود بودجه، نیروی انسانی و تجهیزات است و این امر باعث شده است که ما در اجرای برنامه‌های موردنظر خود دچار اشکال شویم.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی ، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص طبقه بندی و تفکیک زندانیان گفت: از سنوات گذشته تلاش شده است که بحث تکفیک و طبقه بندی زندنیان رعایت شود. اکنون متهمین با محکومین به صورت تفکیک شده نگهداری می‌شوند.


وی گفت: درخصوص محکومین نیز این موضوع رعایت می شود و محکومین خاص در بندهای خاص نگهداری می‎شوند اما هنوز دلیل کمبود بودجه و تجهیزات نتوانسته‌ایم در بعضی جاها این تکفیک را به صورت کامل انجام دهیم.


جهانگیر افزود: امیدوار هستیم با اعتباراتی که از سوی مجلس و دولت به سازمان زندانها تعلق می گیرد شاهد اجرای کامل قانون تفکیک زندانیان باشیم.


رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد: مهمترین مشکل ما در سازمان زندان‌ها کمبود بودجه و کمبود نیروی انسانی وتجهیزات است واین امر باعث شده است که ما درا جرای برنامه‌های موردنظر خود دچار اشکال شویم.


وی عنوان کرد: ما در دوسال گذشته بودجه عمرانی که در سازمان زندان‌ها صفر بوده است و هیچ پولی به ماتعلق نگرفت. 

جهانگیر در ارتباط با اجرای طرح پابند الکتریکی گفت:  با همکاری مرکز انفورماتیک قوه قضائیه درحال اجرایی کردن این کار هستیم اما دراین خصوص چند مشکل وجود دارد. یک بحث در خصوص تجهیزات است که این امر کاملا فراهم نشده است و زیرساختهای آن آماده نیست از طرف دیگر باید به همکاران قضایی خود آموزشهای لازم را بدهیم که دراین خصوص به ما کمک کنند چون قانون هم یکسری مسائلی در این رابطه قرار داده است مثلا رضایت فرد زندانی برای استفاده از پابند لازم است چون هزینه این پابند بر عهده خود فرد زندانی است لذا محدودیت‌های قانونی اگر برطرف شود و زیرساختهای لازم مهیا گردد امیدوار هستیم بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *