رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم حل و فصل سیاسی مسائل مربوط به کره شمالی

2:28 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۱۰۵
وزیر خارجه روسیه گفت که اطمینان داریم هیچ راهی جز ازسرگیری روند فیصله سیاسی از جمله مذاکرات شش جانبه برای حل مساله کره شمالی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ،سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم حل و فصل سیاسی مسائل مربوط به کره شمالی از جمله ازسرگیری مذاکرات شش جانبه تاکید کرد.

لاوروف روز سه شنبه در پاسخ به پرسشی در باره واکنش مقام های کره شمالی برای قطعنامه شورای امنیت علیه این کشور، اظهار کرد: پیونگ یانگ با صدور بیانیه تندی قطعنامه را رد کرد و ناعادلانه خواند.


پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: مقام های کره شمالی با تمامی قطعنامه های قبلی شورای امنیت در باره این کشور چنین رفتار کرده اند و مسکو با توجه به اقدامات معین قضاوت خواهد کرد.
وزیر خارجه روسیه گفت که اطمینان داریم هیچ راهی جز ازسرگیری روند فیصله سیاسی از جمله مذاکرات شش جانبه برای حل مساله کره شمالی وجود ندارد.


وی افزود: روسیه و چین پیشنهادی را در این زمینه ارائه کرده اند که در شورای امنیت و سایر مراجع بین المللی پیش خواهیم برد و بدیهی است با طرف کره شمالی نیز به گفت وگوهای سیاسی ادامه می دهیم.
لاوروف در پایان بیان کرد: امیدوارم با رویکرد عاقلانه همه بازیگران از جمله آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بتوانیم راه حل مورد قبول تمامی طرف ها را بیابیم.


شورای امنیت سازمان ملل به تازگی کره شمالی را به دلیل انجام دو آزمایش موشک بالستیک قاره پیما هدف تحریم های تازه ای قرار داده است.


روسیه بر اصلاح بندهایی از قطعنامه تحریم های اقتصادی شدید و تعدیل آنها تاکید کرد و سپس رای موافق داد.
روسیه، آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و شمالی طرف های مذاکرات شش جانبه کره را تشکیل می دهند که از سال 2009 متوقف شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *