شکایت شبکه خبری الجزیره از رژیم صهیونیستی به دنبال لغو مجوز خبرنگاران

3:33 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۳۴۹
یک منبع مسئول در شبکه الجزیره که خواست نامش فاش نشود، گفت که الجزیره این اقدام را از سوی دولتی که ادعا دارد تنها دمکراسی خاورمیانه است، محکوم می کند و آن را اقدامی خطرناک می داند.

به گزارش گروه بین الملل ،شبکه خبری الجزیره تصمیم رژیم صهیونیستی به بستن دفاتر و لغو مجوز خبرنگاران این شبکه در فلسطین اشغالی را محکوم و اعلام کرد که برای ابطال چنین اقدامی به دادگاه شکایت می کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع مسئول در شبکه الجزیره که خواست نامش فاش نشود، گفت که الجزیره این اقدام را از سوی دولتی که ادعا دارد تنها دمکراسی خاورمیانه است، محکوم می کند و آن را اقدامی خطرناک می داند.


وی افزود: شبکه خبری الجزیره به زودی این موضوع را از طریق اقدام های مناسب حقوقی و قضایی پیگری خواهد کرد.
این در حالی است که وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت: اسرائیل تصمیم دارد دفتر شبکه الجزیره را ( در سرزمین اشغالی) تعطیل کند.


وی افزود تل آویو همچین قصد دارد مجوز فعالیت خبرنگارهای الجزیره در فلسطین اشغالی را نیز باطل کند.
این تصمیم رژیم صهیونیستی در راستای تصمیم کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین که خواستار تعطیلی شبکه الجزیره شده بودند، اتخاذ شده است.


ایوب قرّا وزیر ارتباط رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل تمایل دارد همپیمان و متحد این کشورها (عربستان، امارات، مصر و بحرین) باشد و علاوه بر رسیدن به صلح با این کشورها با آنها شریک اقتصادی شود؛ در نتیجه تل آویو نمی تواند بعد از اینکه این کشورها دفتر الجزیره را بستند، دست به اقدامی نزند.


این مقام صهیونیست از شرکت توزیع کننده حق پخش خواستار لغو مجوز شبکه الجزیره شد و گفت که از وزارت امنیت داخلی خواسته است که دفتر الجزیره را در قدس تعطیل کند.
وی افزود: پیش نویس قانون مربوط به تحریم شبکه الجزیره را به کنست (پارلمان) خواهد داد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *