رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنان الجبیر درباره سوریه دقیق و درست نیست

2:04 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۳۴۷
وی همچنین تاکید کرد که عربستان از کمیته عالی مذاکرات (وابسته به مخالفان) و اقدامات مربوط به افزایش مشارکت اعضای آن و نیز وحدت مخالفان حمایت می کند.

به گزارش گروه بین الملل ،به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه عربستان گفت: آنچه برخی رسانه ها به عادل الجبیر وزیر خارجه نسبت داده اند، دقیق نیست.


وی افزود: موضع ریاض در قبال بحران سوریه ثابت و مبتنی برمفاد اعلامیه «ژنو 1» و قطعنامه 2254 شورای امنیت و نیز تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه و تدارک برگزاری انتخابات در خصوص آینده این کشور است که بشار اسد در آن هیچ جایگاهی ندارد.


وی همچنین تاکید کرد که عربستان از کمیته عالی مذاکرات (وابسته به مخالفان) و اقدامات مربوط به افزایش مشارکت اعضای آن و نیز وحدت مخالفان حمایت می کند.
این در حالی است که رسانه ها وزیر خارجه عربستان از موافقت کشورش با ماندن بشار اسد در قدرت خبر داده بودند.


شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از یک منبع آگاه در میان مخالفان سوریه اعلام کرد: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به هیات عالی مذاکره کننده سوریه در گفت و گوهای سوری-سوری ابلاغ کرد که بشار اسد در قدرت باقی خواهد ماند.


احمد العسروای عضو هیات عالی مذاکره کننده مخالف سوریه نیز به شبکه خبری المیادین گفت که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در گفت و گو با هیات عالی مخالفان سوری گفته است که مساله کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت یا باقی ماندن او در قدرت، یک مساله داخلی بوده و به خود سوری ها مربوط می شود.


الجبیر همچنین با بیان اینکه عربستان از دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کند، گفت: رویکرد جامعه جهانی پس از عملیات تروریستی سال گذشته در پاریس پایتخت فرانسه که منجر به کشته شدن ده ها تن شد، تغییر کرده و مبارزه با تروریسم به اولویت اول تبدیل شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *