بررسی ابعاد مختلف پرونده آتنا اصلانی/ اعلام نظر دادگاه مطبوعات در رابطه با اتهامات بولتن نیوز و روزنامه صبا/ ادامه تعامل با گزارشگر ویژه حقوق‌بشر مشروط به چیست؟

14:14 - 15 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۱۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آخرین خبرها از پرونده آتنا اصلانی، صدور دستور جلب متهمان نزاع در میدان سبلان مشکین شهر و ... از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی منتشر شده امروز در خبرگزاری میزان است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بررسی ابعاد مختلف پرونده آتنا اصلانی، اعلام نظر دادگاه مطبوعات در رابطه با اتهامات بولتن نیوز و روزنامه صبا، صدور دستور جلب متهمان نزاع در میدان سبلان مشکین شهر و ... از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی منتشر شده امروز در است، مشروح این اخبار به شرح ذیل است.

زوایای مختلف پرونده آتنا اصلانی/ ردپای قاتل فرشته مغان در ۲ قتل دیگر/ تحقیقات اتهام تجاوز به عنف روی میز قضات دادگاه کیفری

۲۹ خرداد ماه مصادف با بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بعد از افطاری، خبری در تلگرام مبنی بر گمشدن دختر بچه ۷ ساله بنام آتنا اصلانی در شهرستان پارس آباد منتشر شد. پدر آتنا سال‌ها بود که در خیابان پزشکان پارس آباد دستفروشی می‌کرد و پوشاک می‌فروخت. در این میان دختربچه ۷ ساله‌اش گاهی همراه پدر می‌شد تا به او کمک کند. روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود. آن روز وقتی پدر مشغول گفت‌وگو با مشتری می‌شود آتنا آنجا را ترک کرد و دیگر هرگز بازنگشت.

تلاش‌ها برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه حدود بیست روز پس از این اتفاق یعنی ۱۹ تیر ماه، پلیس جسد او را در خانه مظنونی که بازداشت شده بود، پیدا کرد. متهم که از ۵ روز بعد از دزدیده شدن آتنا مورد بازجویی قرار داشت، جسد دختربچه را به طور ماهرانه‌ای در پارکینگ خانه خود جاسازی نموده بود.

دادستان اردبیل همان روز از اعتراف متهم به قتل خبر داد و بر رسیدگی فوق العاده به این پرونده تاکید کرد. پس از آن بود که پرونده با نظارت دادستان مرکز استان وارد روند تحقیقاتی شد. برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.
 
غریب آبادی: وجود گزارشگر ویژه برای ایران اقدامی کاملا سیاسی است
 
معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه، گفت: تعیین گزارشگر ویژه کشوری برای ایران اقدامی کاملا سیاسی محسوب می‌شود، این در حالی است که وضعیت‌های جدی و واقعی نقض حقوق بشر با سکوت مجامع بین‌المللی حقوق بشری مواجه شده‌اند.
 
وی با اظهار اینکه گزارشگر ویژه سالی دو گزارش به شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل ارایه می‌کند و منابع اطلاعاتی آن نیز بیشتر رسانه‌ها، کشور‌های معاند و وابستگان به ضد انقلاب در خارج از کشور هستند. از این رو، حسب توصیه برخی کشور‌ها دوست در شورای حقوق بشر، ایران نوعی از تعامل با گزارشگر ویژه برقرار کرد. طبیعتاً، چنانچه خانم جهانگیر رفتار حرفه‌ای و بی‌طرفانه را پیش بگیرد، این تعامل ادامه خواهد یافت. برای مشاهده مشروح این خبر اینجا مراجعه کنید.
 
 دادستان اردبیل: دستور جلب متهمان نزاع در میدان سبلان مشکین شهر صادر شد
 
ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در گفت‌وگو با  از ورود دادستانی به ماجرای درگیری و نزاع در میدان سبلان مشکین شهر خبر داد و گفت: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و دستور جلب متهمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مضروب این حادثه نیز وضعیت جسمانی مساعد و مناسبی دارد و در بیمارستان است.
 

نظر دادگاه مطبوعات در رابطه با اتهامات بولتن نیوز و روزنامه صبا اعلام شد

علی اکبر کسائیان در گفت‎وگو با ، در تشریح جلسه امروز دادگاه امروز مطبوعات اظهار کرد: شاکی خبرگزاری دانشجو در ابتدای جلسه طبق اعلام رئیس دادگاه اعلام رضایت کرد و پرونده مختومه شد و رسیدگی به آن موضوعیتی ندارد.


وی ادامه داد: مدیر مسئول روزنامه صبا به اتهام افترا و نشر اکاذیب با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.


کسائیان تصریح کرد: سایت بولتن نیوز به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم شناخته شد، ضمنا هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.


سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در پایان گفت: به مجموع این پرونده‎های مطبوعاتی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی رسیدگی شد.

 کشف ۵ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در فرودگاه مشهد

اصولی صفار بازپرس ویژه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در گفت و گو با گفت: به طور کلی از ابتدای سال تا کنون حدود 5 میلیارد ریال در این فرودگاه کشفیات داشته‌ایم که از این میزان 2.2 میلیارد ریال مربوط به ارز قاچاق بوده است.

وی همچنین ادامه داد: از ابتدای سال 96 تاکنون 3 کیلو و 941 گرم مواد مخدر و 38 بطری مشروبات الکلی در فرودگاه مشهد کشف شده‌ است و 4 متهم در این زمینه دستگیرشده‌اند.

 دادستان لرستان: قتل سه برادر در درگیری بر سر محل خرمن محصول کشاورزی

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با از درگیری و کشته شدن چند نفر در یکی از روستا‌های شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: روز گذشته در یکی از روستا‌های شهرستان الیگودرز بین چند نفر به علت مکان انباشت و خرمن کردن محصول کشاورزی جر و بحث رخ می‌دهد.

وی گفت: متاسفانه این درگیری لفظی منجر به درگیری با اسلحه شده و نهایتا ۵ نفر کشته و ۷ نفر نیز مجروح می‌شوند.

این مقام قضایی بیان کرد: در این حادثه سه نفر از مقتولین با یکدیگر برادر بودند که توسط دو ضارب به قتل رسیدند.

رازانی خاطرنشان کرد: ضاربان هم در این درگیری مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان تحت نظر هستند.

 
 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *