رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش فدراسیون کوهنوردی به مرگ کوهنورد ورامینی در قرقیزستان

10:05 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۵۲۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیر فدراسیون کوهوردی درباره مرگ کوهنورد ورامینی توضیحاتی ارائه داد.

 واکنش فدراسیون کوهنوردی به مرگ کوهنورد ورامینی در قرقیزستانبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، علیرضا بروجردی که در قالب یک تیم کوهنوردی برای فتح قله لنین به قرقیزستان سفر کرده بود به دلیل مشکل کمبود اکسیژن دچار ایست قلبی شد و فوت کرد. در حال حاضر هم تلاش‌ها برای انتقال جسد وی به پایین کوه ادامه دارد.

محمد میرنوری، دبیر فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مرگ این کوهنورد اظهار داشت: خبر مرگ این کوهنورد باعث ناراحتی ما شد و امیدوارم چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد.

وی ادامه داد: ما هنوز نمی‌دانیم کدام یک از کوهنوردان دچار مشکل شده است. چندی پیش یک تیم کوهنوری از شهرستان ورامین به دنبال مجوز برای سفر به قرقیزستان به فدراسیون آمدند و ما به بیشتر اعضای این تیم مجوز ندادیم. مطمئن هستم کسی هم که فوت کرده مجوز نداشته اما ما نمی‌توانیم از سفر کوهنوردان به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

دبیر فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: کوهنوردی با سایر رشته‌های ورزشی متفاوت است. در کوهنوردی هر کسی می‌تواند به کوه برود و کسی هم نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. تیم کوهنوردی امید کشورمان هم در قرقیرستان حضور دارد و وقتی با پزشک این تیم صحبت کردم وی گفت که دلیل مرگ کوهنورد ورامینی، عدم آمادگی لازم برای کوهنوردی بوده که منجر به ایست قلبی شده است.

میرنوری افزود: در صحبتی که با سایر کوهنورد‌ها داشتیم عنوان شد که کوهنورد فوت شده حتی برای فتح قله دماوند هم دچار مشکل می‌شده اما وی برای صعود به کوه‌های بلند اصرار داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین اشتباه در کوهنوردی، آخرین اشتباه خواهد بود. متاسفانه برخی افراد که به دنبال صعود به کوه‌های بلند  هستند صلاحیت این کار را ندارند اما اهمیتی به صحبت‌های ما نمی‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *