رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گفتگوی سران سه قوه درباره تحریم‌های اخیر آمریکا و راه‌های مقابله به مثل با آن/ وحدت و انسجام قوا/ همه از نیرو‌های مسلح حمایت می‌کنند

15:59 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۰۱۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور گفت: سران سه قوه در جلسه دیدار مشترک درباره تحریم‌های اخیر آمریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله به مثل انجام شود، گفتگو کردند و نمونه این اقدامات کاری است که مجلس شورای اسلامی در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی ، جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه روز یکشنبه به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد.

 
سران سه قوه در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو کردند.
 
روحانی پس از این نشست مشترک گفت: بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ منتظر فرصتی بودیم که روسای سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسایل داخلی و خارجی با هم بحثی داشته باشیم و امروز این توفیق حاصل و جلسه بسیار خوبی تشکیل شد.
 
وی افزود: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا مطالبات مورد نظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه گانه و همه نیرو‌هایی که در مسیر خدمت تلاش می‌کنند، مباحثی میان سران سه قوه سران مطرح شد.
 
وی ادامه داد: در زمینه مسایل اقتصادی، بویژه در بخش تولید و سرمایه‌گذاری نیز با هم گفتگو کردیم چرا که امروز تولید، اشتغال و رونق اقتصادی که باید در کشور ایجاد شود، بسیار حائز اهمیت است.
 
روحانی افزود: روسای قوای سه گانه بر این موضوع تاکید دارند که باید از سرمایه‌گذاری به خوبی حمایت کرده و این حمایت از طرف سه قوه باید انجام گیرد.
 
وی گفت: بدنبال این هستیم که یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، آماده کنیم و با حمایت سه قوه از این بسته، بتوانیم در نحوه اجرا و عمل همدیگر را یاری کنیم.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز به خوبی می‌توانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم و اگر سرمایه به خوبی جذب شود، حربه‌ای که آمریکایی‌ها در دست گرفتند، به شدت کند می‌شود، چراکه ما با آمریکا ارتباط اقتصادی نداشته و آن‌ها نیز در کشور ما سرمایه‌گذاری ندارند.
 
وی گفت: ما با آمریکایی‌ها تجارتی نداریم و اگر بتوانیم با سایر جهان ارتباط بسیار تنگاتنگی در زمینه اقتصادی داشته باشیم آن‌ها هم دیگر یا نمی‌توانند از حربه تحریم استفاده کنند و یا اگر هم بخواهند استفاده کنند، تأثیرگذار نخواهد بود.
 
روحانی ادمه داد: سران سه قوه در این جلسه درباره تحریم‌های اخیر آمریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله به مثل انجام شود، گفتگو کردند و نمونه این اقدامات کاری است که مجلس شورای اسلامی در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد و البته این بحث به تفصیل در جلسه هیأت نظارت، بطور جزیی‌تر دنبال می‌شود تا آمریکایی‌ها بدانند بیشترین خسارت را از اینگونه اقدامات خود آن‌ها خواهند برد و این کارها، آن‌ها را در جهان منزوی خواهد کرد.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاهی است که کسی نمی‌تواند به عظمت آن صدمه‌ای وارد کند، امروز بین قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تحت نظر مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که حامی این نظام هستند، حمایت خواهند کرد و کسی نخواهند توانست صدمه‌ای به قدرت نیرو‌های مسلح ما وارد کنند.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های امنیتی، مورد حمایت ملت، رهبری و سه قوه هستند و ان‌شاء الله با استحکام راه مان را ادامه خواهیم داد.
 
رو حانی گفت: دولت دوازدهم با وحدت و هماهنگی بیشتر با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، در راستای محقق کردن مطالبات و خواست‌های مردم تلاش خواهد کرد.
 
 
سران سه قوه دیدار کردند + عکس
 
سران سه قوه دیدار کردند + عکس
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *