دستگاه‌های اجرایی منسجم عمل کنند، موانع برطرف می‌شود/ شاهد کاهش تصرفات و تعرضات به منابع طبیعی هستیم

9:08 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۶۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: وقتی سازمان یافتگی همراه با تدبیر وجود داشته باشد، مانعی نمی‌تواند در برابر دستگاه اجرایی برای انجام تکالیف به عنوان مشکل ببینیم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، بیان کرد: نقطه نظرات و دیدگاه‌های جدید و راهگشا در کنار یکدیگر می‌تواند به فرایند اجرایی مناسب و عملی منتهی شود.


وی ادامه داد: در خصوص تداخلات مرزی در استان خط مشی مشخص است، در موارد این شکل که پرونده‌های مختلفی در محاکم قضایی استان داریم که باید برای اینگونه تداخلات راه حل مناسب داشته باشیم.


رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در حوزه مرتبط با شورای حفظ حقوق بیت المال نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که شاهد کاهش تصرفات و تعرضات به منابع طبیعی در استان هستیم.


رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: کارنامه حاضر نشان از اهتمام صورت گرفته در استان دارد که باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم تا زمینه بروز تخلف کاهش یابد.


وی افزود: انتظار داریم همانطور که هماهنگی و هم افزایی‌ها افزایش یابد تا شاهد کاهش دغدغه‌ها در این حوزه مهم و تأثیرگذار در زندگی امروز و فردا باشیم.


انصاری با اشاره به وجود برخی آسیب‌ها در حوزه دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی در زمینه تأمین منابع حقوقی با گرفتاری‌هایی روبرو هستند از این رو در طرح دعاوی حقوقی مشکل دارند که نیازمند توجه ویژه است.


وی تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال مهمترین کارش ایجاد هماهنگی و فراهم آوردن سازوکار لازم برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال است.


رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی گام‌های بیشتری برای حفظ عرصه‌های ملی برداریم و تدابیر لازم را برای این مهم جاری و ساری کنیم.


وی توضیح داد: تا زمانی که سازماندهی و ساماندهی مناسب و بستر‌های لازم را فراهم نکنیم، قادر به جلوگیری از تخلفات و انحرافات نخواهیم بود و همچنان شاهد تخلفات خواهیم بود البته نگاه ما در حفاظت از منابع طبیعی باید گسترده باشد از این رو وقتی در روستایی به رفع تداخل و یا حل مشکلی می‌پردازیم باید نگاهمان استانی و صیانت از منابع طبیعی باشد.


انصاری لزوم اتخاذ تدابیر قانونی و منسجم را یادآورشد و عنوان کرد: وقتی سازمان یافتگی همراه با تدبیر وجود داشته باشد، مانعی نمی‌تواند در برابر دستگاه اجرایی برای انجام تکالیف به عنوان مشکل ببینیم.


وی یادآورشد: انتظار از مدیران عضو شورای حفظ حقوق بیت المال این است که در عرصه مدیریت خویش با جدیت به تکالیف شرعی و قانونی خویش پایبند باشند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *