گفتگو میان فلسطینیان و اسرائیلی ها تنها راه برای حل بحران قدس

1:19 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۵۷۲
باید مشکلات موجود در قدس از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف حل و فصل شود و باید دو طرف از دست زدن به اقداماتی که تهدیدی برای وضع قدس ایجاد می کند، خودداری کنند .

به گزارش گروه بین الملل ؛به نقل از تلویزیون الجزیره؛ ولادیمیر سافرانکوف در سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات قدس اشغالی گفت: ما از تنش ها در روابطی که میان فلسطینیان و اسرائیلی ها ایجاد شده است،نگرانیم و با شدیدترین لحن هر گونه اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم، اقداماتی که به بدتر شدن اوضاع بد کنونی در منطقه منجر می شود. ما بر این باوریم که حل مشکلات در شهر قدس به عنوان شهر دینی باید بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و توافقاتی باشد که درباره این شهر وجود دارد.

باید مشکلات موجود در قدس از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف حل و فصل شود و باید دو طرف از دست زدن به اقداماتی که تهدیدی برای وضع قدس ایجاد می کند، خودداری کنند . اردن نقش مهم و مشخصی در اداره اماکن مقدس مسلمانان دارد. مشکلاتی که در روند صلح ایجاد شده است،اوضاع را بیش از پیش متشنج می کند. تاکنون دلایل ناآرامی ها بررسی نشده است. همچنان شهرک سازی ها ادامه دارد.

وی افزود: همچنان اوضاع انسانی در نوار غزه فاجعه بار بوده است به طوری که ارسال سوخت و آب به این منطقه متوقف شده و بیکاری افزایش یافته است. باید یکپارچگی گروه های فلسطینی را بر اساس فعالیت های سازمان آزادیبخش فلسطین تضمین کنیم. از تلاش های میانجیگرانه طرف های مختلف استقبال می کنیم. راه حل این بحران تنها به آرام کردن اوضاع کنونی مرتبط نیست بلکه باید شرایط برای حصول یک چشم انداز سیاسی واقعی برای استقرار صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان از طریق گفتگوهای مستقیم میان دو طرف و بر اساس قوانین بین المللی فراهم شود.

وی تاکید کرد: روسیه این روند را از طریق گفتگوهای دوجانبه و همچنین از طریق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه(غرب آسیا) تسهیل کرده است. این سازوکار بسیار مهم بوده که شورای امنیت در قطعنامه خود از آن حمایت کرده است. ما می خواهیم مشارکت بیشتری برای حفظ اتحاد میان فلسطینیان داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *