همکاری بندری "پاکستان با چین"

15:29 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۱۹
چین به دنبال در اختیار گرفتن بندر گوادر پاکستان، سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی و خدماتی این کشور را برعهده گرفت که تامین قطار برای بخش ریلی شهری ازجمله آن است.

به گزارش سرویس بین الملل تا پایان ماه جاری(ژوئن) چین 27 دستگاه قطار مترو به دولت محلی شهر لاهور پاکستان تحویل داده و26 دستگاه دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی تحویل می شود، تا آن زمان، پاکستان با تاریخ بدون تراموا و مترو وداع می کند.

نخستین واگن های پروژه تراموی' خط نارنجی شهر لاهور پاکستان' که آوریل سال 2015 میلادی از سوی دولت چین و پاکستان به امضا رسید، تا پایان ماه جاری تحویل لاهور پاکستان می شود.

بنا بر این گزارش، این نخستین پروژه حمل و نقل ریلی شهر بزرگ در چارچوب کریدور اقتصادی چین و پاکستان است که امور اجرایی این قرارداد از سوی یک شرکت کنسرسیوم چینی انجام می شود.

طول کامل این تراموا 26 کیلومتر است و 26 ایستگاه دارد که شامل 2 ایستگاه زیرزمینی است که در پاکستان از آن هم به عنوان مترو و هم تراموا یاد می شود.

آوریل سال 2015، چین و پاکستان قراردادی در قالب کریدور اقتصادی چین و پاکستان را برای اجرای پروژه تراموی' خط نارنجی شهر لاهور پاکستان' به ارزش حدود 1.6 میلیارد دلار امضا کردند.

گفتنی است،  چین و پاکستان در صدد ایجاد کریدور اقتصادی و نه صرفا ترابری از چین تا بندر گوادر هستند.
ترابری جاده ای در این کریدور از آبانماه 1395 با حرکت کاروانی شامل یکصد کامیون شروع شده است.

اخیرا پاکستان در همین کریدور اقتصادی پیشنهاد ایجاد خط لوله نفتی به چین را داده است که نفت از منابع خلیج فارس تهیه و به چین ترانزیت شود.

چین همچنین صنایع وابسته به چین را که نیازمند نیروی انسانی ارزان باشند در این کریدور ایجاد کرده و در همین راستا پاکستان منطقه آزاد صنعتی در گوادر ایجاد می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *