حاضر شدن داماد «دونالد ترامپ» برای شرکت در مجلس نمایندگان

5:37 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۸۷۲
وی قرار است پاسخگوی برخی ابهام‌های پیش آمده درباره دیدارهایش با سفیر مسکو در آمریکا، رئیس یک بانک بزرگ روسیه و همچنین یک وکیل روسی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین الملل ؛«جارد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای ادای شهادت، در نشست محرمانه کمیته های اطلاعاتی دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا حاضر خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی قرار است پاسخگوی برخی ابهام‌های پیش آمده درباره دیدارهایش با سفیر مسکو در آمریکا، رئیس یک بانک بزرگ روسیه و همچنین یک وکیل روسی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.


آدام شیف نماینده ارشد دمکرات در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در این خصوص گفت: قطعا می‌خواهیم که اطلاعاتی درباره دیدارهای وی داشته باشیم. موضوع‌های بسیاری هست که می‌خواهیم بدانیم.


رسانه ها پیش از این گزارش داده بودند که کوشنر دسامبر گذشته میلادی (آذر – دی) در دیدار با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا، خواستار تعیین یک رابط دیپلماتیک برای برقراری ارتباط مخفیانه بین مسکو و واشنگتن شده بود.


روزنامه واشنگتن پست در همین خصوص مدعی است که نهادهای امنیتی آمریکا از طریق شنود مکالمات کیسلیاک با مقام‌های مافوقش در روسیه، از این دیدار مخفیانه مطلع شده بودند.


این روزنامه در عین حال تاکید می‌کند که مقام‌های روسی زمانی که به تحت نظر بودن یک تماس مشکوک شوند، معمولا اطلاعات گمراه کننده را در تماس‌های خود ذکر می کنند و احتمال دارد که دیدار میان داماد ترامپ و سفیر روسیه هرگز رخ نداده باشد.


کوشنر از سوی دیگر سال گذشته همراه با پسر ارشد ترامپ در دیدار با یک وکیل روسی حاضر شده بود که در هفته‌های گذشته جنجال بسیاری آفریده است.


بنا به اظهارات «دونالد ترامپ جونیور» این وکیل قرار بوده از جانب «دولت روسیه» برخی «اطلاعاتی مخرب» در خصوص «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات ترامپ در اختیار آنها بگذارد.


گرچه پسر ترامپ مدعی است که هیچ اطلاعات خاصی در این دیدار دریافت نکرده، این نخستین باری است که مشخص می‌شود یکی از نزدیکان ترامپ به دنبال همکاری با مسکو برای پیروزی وی در انتخابات بوده است.


نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این صریحا دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات متهم کرده بودند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *