ترامپ به زودی در خصوص طرح تحریم‌های خارجی تصمیم گیری می کند

1:12 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۸۶۴
این در شرایطی است که «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید چند ساعت پیش با تاکید بر اینکه تغییراتی در طرح تحریم‌ها به وجود آمده است، گفته بود که «دولت اکنون از آن اعلام حمایت می‌کند».

به گزارش گروه بین الملل ؛در شرایطی که پیشتر سخنگوی کاخ سفید از حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از طرح مشترک تحریم‌های روسیه، ایران و کره‌شمالی خبر داده بود، «آنتونی اسکاراموچی» مدیر روابط عمومی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

وی گفت: رئیس جمهوری هنوز تصمیم نگرفته است که این طرح را امضا کند یا نه.


اسکاراموچی ادامه داد: فکر می‌کنم وی به زودی در این خصوص تصمیم‌‌گیری کند.


این در شرایطی است که «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید چند ساعت پیش با تاکید بر اینکه تغییراتی در طرح تحریم‌ها به وجود آمده است، گفته بود که «دولت اکنون از آن اعلام حمایت می‌کند».


در ادامه یک مقام ارشد کاخ سفید در پاسخ به این تناقض‌گویی مقام‌های دولتی، با صدور یک بیانیه تلاش کرد تا به ابهام‌های به وجود آمده پاسخ دهد.


در این بیانیه که در اختیار واشنگتن پست قرار گرفته، آمده است: دولت از تحریم‌های ایران و روسیه و مسیری که این طرح در آن قرار گرفته است، حمایت می‌کند؛ با این حال تا زمانی که طرح نهایی نشده باشد، آن را به طور قطعی ارزیابی نخواهد کرد.


کاخ سفید پیش از این تلویحا با بخش‌هایی از این طرح که اختیار لغو تحریم های روسیه را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می‌کند، مخالفت کرده بود.


رسانه‌ها در آن زمان به نقل از منابع آگاه خبر داده بودند که دولت آمریکا مشغول لابی‌گری برای تغییر بندهایی از طرح تحریم‌ها است؛ با این حال به نظر نمی‌رسد در آستانه رای‌گیری برای تصویب نهایی این طرح، تغییرات مدنظر کاخ سفید اعمال شده باشد.


مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه قرار است طرح را به رای بگذارد. سنای آمریکا پیش از این با افزایش تحریم‌های ایران و روسیه موافقت کرده بود.


در صورتی که تحریم‌های پیشنهادی برای کره شمالی هم به این طرح افزوده و تصویب شود، سنا باید بار دیگر طرح را ارزیابی و برای آن رای گیری کند.


در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا از امضای طرح خودداری و آن را وتو کند، تهیه کنندگان این طرح با کسب حمایت دو سوم اعضای هر دو مجلس سنا و نمایندگان می‌توانند وتوی او را باطل و طرح را به طور مستقیم تبدیل به قانون کنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *