صدور یک هزار و ۸۱۲ سند مالکیت تک‌برگ در سه ماهه نخست سال جاری

9:00 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری از طریق قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی یک هزار و ۸۱۲ سند تک برگ مالکیت صادر شد.

رضا طالبی زادهرضا طالبی‌زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح عملکرد سه ماهه اداره کل ثبت اسناد استان کرمان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۸۱۲ سند مالکیت تک برگ بر اساس قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی صادر شده است.

وی ادامه داد: ارائه آمار دقیق از سوی ادارات تابعه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بسیار مهم و تمامی تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها در این اداره کل بر اساس آمار‌های ارائه شده صورت می‌گیرد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با تعامل خوب صورت گرفته توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با ادارات کل مرتبط با زمین و مسکن و همکاری موثر دادگستری استان، حفاظت از اراضی در وضعیت مناسبی قرار دارد و جلوی تغییر کاربری بسیاری از زمین‌های کشاورزی و باغات گرفته شده است.

وی بیان کرد: نظارت مستمر بر عملکرد، اخلاق و تعهد کارکنان واحد‌های ثبتی، رسیدگی به شکوائیه‌های واصله و عملکرد کمی و کیفی واحد‌های ثبتی مانع از بروز هرگونه تخلف و بهبود خدمت رسانی به مردم شریف استان کرمان می‌شود.

طالبی زاده یادآور شد: یکی از وظایف مهم ادارات ثبت اسناد و املاک و هیأت قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، رعایت دقیق قانون برای استحکام بخشیدن به سند رسمی در جامعه است.

وی ضمن پر اهمیت شمردن نقش قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در صدور سند مالکیت، از مالکین اراضی و ساختمان‌های دارای قولنامه‌های عادی دعوت کرد با توجه به نقش تسهیل کننده این قانون برای اخذ سند به ادارات ثبت مراجعه کنند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *