کمربند سبز "هرات" در نتیجه قطع درختان تخریب شده است

23:29 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۲۷
رییس اداره محیط زیست هرات گفت: بی‌توجهی شهروندان و تخریب درختان از سوی برخی از شرکت‌های تجارتی سبب شده است که کمربند سبز هرات تخریب شود.

به گزارش سرویس بین الملل نصیراحمدفضلی رییس اداره محیط زیست هرات روز شنبه در یک کنفرانس خبری از تخریب کمربند سبز شهر هرات که باعث جلوگیری از گردوخاک و تخریب‌های باد‌های تندفصل تابستان که به باد‌های ۱۲۰ روزمعروف هست خبر داد و گفت: بی‌توجهی شهروندان و تخریب درختان از سوی برخی از شرکت‌های تجارتی سبب شده است که کمربند سبز هرات تخریب شود.

وی شهرداری هرات را به بی‌توجهی درقسمت توسعه و احیا کمربند سبزهرات متهم می‌کند.

غلام رسول عظیمی سخنگوی شهرداری هرات گفته‌های اداره محیط زیست هرات را رد کرده و به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: سالانه برای رشد و محافظت از محیط زیست هرات، اداره شهرداری صد‌ها نهال را برای توسعه کمربند سبز هرات می‌کارند.

در همین حال مسوولان اداره محلی هرات تاکید می‌کنند که برای توسعه و حفاظت از محیط زیست و کمربند سبز هرات بر اداره‌های مربوطه تاکید می‌کنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی استانداری هرات گفت: در این اواخر تخریب درختان و فضا‌های سبز در هرات که سبب جلوگیری از گردو غبار و باد‌های تند می‌شود از نگرانی‌های عمده دولت است و در این قسمت توجه جدی خواهد شد.

درختان و فضای سبز در کوه‌ها و تپه‌های اطراف هرات که به کمربند سبزهرات مشهور است از شدت باد‌های تند ۱۲۰ روزه و گردوغبار به داخل شهر می‌کاهد و کمک بزرگی به بهبود وضعیت محیط زیستی در این شهر کرده است، تخریب این مناطق از دغدغه‌های عمده اداره محیط زیست هرات برای بدتر شدن وضعیت محیط زیست در شهر شده است.

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *