هری‌پاتر 28 ساله شد/دنیل ردکلیف بازیگری که راه هزار ساله را یک شب رفت+عکس

20:30 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۳۱۳
ردکلیف ستاره مشهور مجموعه فیلم‌های هری پاتر امروز شمع تولد 28 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، دنیل ردکلیف ستاره مشهور مجموعه فیلم‌های هری پاتر امروز شمع تولد 28 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

دنیل جیکوب رَدکلیف ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۹ در منطقه فولام شهر لندن انگلستان به دنیا آمد. ردکلیف، حرفهٔ خودش را از ۱۰ سالگی و با بازی در فیلم دیوید کاپرفیلد که برگرفته از رمان دیوید کاپرفیلد چارلز دیکنز بود، آغاز کرد.

دنیل ردکلیف

دنیل در مدرسهٔ پسرانه ساسکس در میدان کادوگان چلسی درس خواند. او با بازی در اولین نقش خود در مدرسه و در شش سالگی، بازیگری را در مدرسه‌اش آغاز کرد.

آغاز موفقیت‌های او از سال ۲۰۰۱ و زمانی که ۱۱ سال سن داشت، با بازی در نخستین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر به نام هری پاتر و سنگ جادو آغاز شد. پس از آن در طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱، در ادامه مجموعه فیلم‌های هری پاتر، پسران دسامبر و زن سیاه‌پوش و سپس در سال ۲۰۱۳ در کشتن عزیزان شما به ایفای نقش پرداخت.

دنیل ردکلیف

پس از انتشار اولین فیلم هری پاتر، حضور در مدرسه برای ردکلیف دشوار شد؛ زیرا رفتار او با برخی از دانش آموزان خصمانه شد. هر چند ردکلیف می‌گوید که این مردم بودند که با حسادت خود سعی کردند به «بچه‌ای که نقش هری پاتر را بازی کرد» ضربه بزنند.

فیلم‌های دنیل ردکلیف بیش از ۲ میلیارد دلار در آمریکا و، بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌اند. او بارها نامزد دریافت جایزه برای سری فیلم‌های هری پاتر شده که توانسته در مجموع ۸ جایزه را از باشگاه مطبوعات زنان هالیوود جایزه ملی فیلم انگلیس، جوایز برگزیده نوجوانان و جایزه برگزیده مردم دریافت کند.

دنیل ردکلیف

ردکلیف با ثروتی معادل بیش از ۵۶ میلیون پوند، پس از گروه قدرتمند وان دایرکشن با ثروتی نزدیک به ۶۰ میلیون پوند، در جایگاه دوم ثروتمندترین نوجوانان در انگلستان قرار دارد.

زن سیاه‌پوش، کشتن عزیزانتان، شاخ‌ها، حرف؛ موقعیت فجیع، ویکتور فرانکنشتاین و اکنون مرا می‌بینی از جمله سایر آثاری هستند که ردکلیف به جز هری پاتر در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *