حزب "محور مردم افغانستان" اعلام موجودیت کرد

19:20 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۴۹۳
حزب جدید سیاسی تحت عنوان حزب محور مردم افغانستان به ریاست رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی با برگزاری مراسمی آغاز فعالیتش را در حضور رسانه‌ها اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل حزب جدید سیاسی تحت عنوان حزب محور مردم افغانستان به ریاست رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی با برگزاری مراسمی آغاز فعالیت‌اش را در حضور رسانه‌ها اعلام کرد.

به نظر می‌رسد این حزب به صف احزاب اپوزیسیون دولت بپیوندد.

شرکت‌کنندگان در مراسم اعلام موجودیت این حزب درباره عملکرد دولت در افغانستان اظهار کردند که در ۱۵ سال گذشته در افغانستان دستاورد‌هایی نسبی حاصل شده است، اما این دستاورد‌ها در مقایسه با چالش‌ها ناچیز هستند.

این شرکت‌کنندگان هشدار دادند که احیای دوباره تنش‌های قومی و پر رنگ شدن اختلافات قومی و جناحی به صورت تدریجی در کشور تمام دستاورد‌های ۱۵ سال گذشته را به باد داده است.

به گفته آنها، دوام جنگ باعث خسارات جبران‌ناپذیری در کشور شده است و کسانی که در آتش جنگ افغانستان می‌دمند باید بدانند که این آتش دامن خود آن‌ها را نیز خواهد گرفت.

گفته می‌شود که افرادی، چون رنگین دادفر اسپنتا وزیر خارجه و مشاور سابق امنیت ملی، شکیبا هاشمی نماینده مردم قندهار، داوود علی نجفی وزیر سابق دولت، جعفر مهدوی نماینده پارلمان، امیر محمد آخوندزاده والی سابق نیمروز، تمیم نورستانی والی سابق نورستان و میرزا محمد یارمند معاون اداری سابق وازرت داخله از چهره‌های سرشناسی هستند که در حزب محور مردم افغانستان با محوریت رحمت‌الله نبیل حضور دارند.

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *