خیانت‌کارانی را که می‌خواهند دوباره کودتا کنند، گردن میزنیم

0:59 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۰۸۵
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در مراسم یکمین سالگرد کودتای نافرجام 15 جولای 2016، تهدید کرد «گردن خیانت‌کاران را خواهد زد».

به گزارش گروه بین‌الملل ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در مراسم یکمین سالگرد کودتای نافرجام 15 جولای 2016، تهدید کرد «گردن خیانت‌کاران را خواهد زد».

اردوغان با بیان اینکه هر تعداد عضو سازمان «فتح‌الله گولن» را که نیاز باشد از ادارات دولتی اخراج و زندانی خواهد کرد گفت: «با نخست وزیر صحبت کردم و از او خواستم پوشیدن یونیفورم را برای محکومین کودتا اجباری کند. مانند گوانتانامو به تن همه آنها یک یونیفورم زندان خواهیم پوشاند.»

وی با بزدل و خائن خواندن «کمال قلیچداراوغلو» رهبر بزرگترین حزب اپوزیسیون - جمهوری خلق - تاکید کرد: «او با کودتای کنترل شده توصیف کردن حوادث آن شب، به ملت توهین کرد.»

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه 111هزار نفر از اعضای گروه تروریستی گولن را از ادارات دولتی اخراج کرده و هنوز بیش از 35هزار نفر نیز در بازداشت و تحت بازجویی قرار دارند، افزود: «چرا باید به آنها حقوق بدهیم؟ از مالیات مردم به کسانی پول بدهیم که مردم را کشتند؟»

اردوغان ضمن تاکید بر اینکه اگر از کودتای نافرجام سال گذشته درس نگیرند، ممکن است 15 جولای دیگری بر سر آنها بیاید، گفت: «این آخرین باری نخواهد بود که کودتا رخ داد...ما می‌دانیم چه کسانی پشت کودتا هستند.»

وی با با بیان اینکه آماده‌است تا بعد از تصویب پارلمان، پیش‌نویس طرح بازگردانده شدن مجازات اعدام به قانون اساسی را امضا کند، تصریح کرد: «سازمان گولن به تنهای پشت کودتا نبود و ما باید گردن خیانت‌کارانی را که می‌خواهند دوباره کودتا کنند، بزنیم.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *